Tot allò que ningú t’explicarà dels sis mesos del govern d’Ada Colau
Desgavell, paralització, inacció i manca de voluntat política per arribar a acords per fer front als problemes de la ciutat, són els adjectius que defineixen el govern de Colau fins avui.
Des que el 14 de Juny passat Ada Colau prengués possessió del càrrec d’Alcaldessa a la ciutat de Barcelona han passat sis mesos marcats per una política municipal de gestos que sovint amaga una manca de projecte polític i que arrossega una mancança que impossibilita fer front als gran reptes de ciutat i a problemes clau com la pobresa. I és que el govern Colau, el més feble de la història de la ciutat, és també el més al·lèrgic al pacte amb la resta d’agents polítics i socials. El govern Colau pretén fer front als grans reptes de ciutat en solitari, des de la feblesa representativa i un marcat sectarisme que els fa incapaços d'apropar-se a l'oposició, i aquesta és la seva gran contradicció.
Els fracassos de la predicadora de la “nova política”
El govern de Colau duu a la motxilla, el desgavell en el ple del cartipàs a Barcelona, la demora de gairebé quatre mesos en la celebració del primer ple ordinari del mandat, no haver pogut aprovar els pressupostos, una confusa política turística, l’embolic en el repartiment dels càrrecs de les empreses públiques de l’Ajuntament de Barcelona, el caos dels top manta, l’escàndol per la col·locació de parents i amics en càrrecs de confiança, haver-se saltat el codi ètic de BComú, tenir els comerciants i bona part de les entitats socials, inclosa la PAH que Colau va liderar, en peu de guerra i, per acabar-ho d’adobar, la subvenció a dit a una fundació de la “carcúndia” espanyola. Per no parlar de l’ambigüitat en el posicionament sobre la independència de Catalunya.
Amb tot, Colau té temps per implicar-se a la campanya del 20-D malgrat que l’Ajuntament de Barcelona pateix una lentitud i paràlisi per manca de suports suficients a l’acció de govern de Barcelona en Comú, que és mostra gens inclinat a cercar acords.
Sis mesos d'engalipades mediàtiques
On es manega bé Colau és el terreny mediàtic, en el seu primer dia laboral d'alcaldessa de Barcelona va explicat a bombo i plateret que havia evitat un desnonament a Nou Barris que després va resultar que havia estat aturat a instàncies del govern de Xavier Trias. En un acte populista també va renunciar al cotxe oficial i es va fotografiar viatjant en metro, però aviat va haver de renunciar-hi pel sobrecost en seguretat que suposava per l’erari públic. Una mostra més d’engalipada mediàtica va ser l’anunci per part de Colau d’una mesura d’impacte en plena campanya electoral: l’encàrrec d’una promoció de 1.145 habitatges destinats a lloguer social que en part es va iniciar també en l’anterior govern.
Anar a Nou Barris en persona a aturar un desnonament o treure el bust del Rei de la Sala de Plens han estat unes de primeres mesures d’Ada Colau, que no ha parat d’oferir gestos populistes. Tots, degudament recollits en 50.000 unitats d’un pamflet repartit en motiu dels 100 primers dies de govern municipal. La propaganda de l’acció de l’equip Colau que es va acabar de consolidar amb una activitat frenètica a les xarxes socials tant de l’alcaldessa com de la resta de membres del govern.
Pot ser aquesta necessitat de vendre gestos explica que el Govern Colau hagi adjudicat publicitat per valor de 10 milions a tres multinacionals, sense importar-li que dues d’elles estiguin vinculades al PP i una afectada per casos de corrupció.
Per entendre el perquè de tot plegat és bo saber quin és l’origen de BComú, escàndol inclòs, i qui són els membres del govern Colau.
Notícies relacionades
- El govern Colau subvenciona la “carcundia” espanyola 11.12.2015.
- Colau adjudica 10 milions d’euros en publicitat a tres multinacionals 09.12.2015.
- Amors En Comú a l'Ajuntament de Barcelona, un escàndol 18.11.2015.
- L’escàndol de l’Observatori DESC arriba a l’Ajuntament de Barcelona 03.07.2015.
- Pisarello defensa a BTV la col·locació de la seva parella i la d’Ada Colau 29.06.2015.