
RENFE: de Can Seixanta al drama absolut
Nova situació caòtica a la xarxa catalana de trens de rodalies espanyols a causa d’un nou robatori de coure
Un nou episodi de robatori de coure ha provocat una fallida dels sistemes de control de la xarxa de rodalies de trens espanyols que fa aigües cada vegada que ocorre una incidència. Adif es torna a mostrar absolutament incompetent a l’hora de trobar solucions i els usuaris de la R2, R8 i la R11 han estat aquesta vegada els principals afectats.
Comparteix
TweetEtiquetes
Drama a Rodalies
Nova jornada dramàtica a la xarxa catalana de trens de rodalies espanyols. Adif ja ha anunciat aquest matí, que la situació de fallida (amb caigudes al centre de control de les línies R2, R8 i R11) trigarà a resoldre’s definitivament més enllà de la jornada d’avui. El nou episodi de robatori de coure ha provocat una sèrie d’incendis que ha estat el malson prenadalenc dels usuaris habituals de la xarxa.
Mollet, l’epicentre del desastre
L’expressió “puta RENFE” s’ha tornat a sentir repetidament en boca dels usuaris de la xarxa de rodalies que ha tingut l’epicentre del nou cas de robatori de coure a Mollet. El resultat: uns dos-cents trens afectats, més de 30.000 usuaris afectats i molts retards acumulats. No és la primera vegada que RENFE registra afectacions a les seves línies a causa del robatori de coure per part de grups vandàlics.
Solucions zero
La companyia s’ha tornat a declarar incompetent, una vegada més, a l’hora de resoldre el caos absolut en què submergeix la població cada vegada que hi ha un incident com aquest. Aquesta vegada, els tres incendis que ha produït la sobrecàrrega de la línia d’alta tensió que han tallat els lladres han hagut de ser apaivagats pels bombers. Les pluges torrencials a Girona de fa més d’un any i que van convertir la línia d’AVE en un canal venecià, passen de taca d’oli i han convertit la companyia en Can Seixanta.
Manca d’inversió d’una companyia obsessionada en línies d’AVE sense passatgers
La companyia s’ha cruspit en pocs anys tot el prestigi de què encara gaudia als anys vuitanta del segle passat. En aquell moment, RENFE era una empresa pròspera que gaudia del reconeixement ciutadà. La manca d’inversió en la modernització dels trens i dels serveis, i encara pitjor, l’abocament de quantitats ingents de diners en crear línies d’AVE sense passatgers, enlloc de mimar les xarxes de rodalies de les metròpolis, han acabat condemnant una companyia escadussera que no està a l’altura del que necessitarà un Estat de primer nivell com serà Catalunya.
Promeses buides
E conseller Santi Vila, malgrat la seva bona relació amb la ministra Pastor i les seves promeses, no ha pogut evitar que el ministeri de Foment seguís clavant gols importants com la no-inversió en l’accés ferroviari al Port de Barcelona, vital per a l’expansió i l’atracció de comerciants orientals a Catalunya. L’Estat espanyol no ha volgut rendibilitzar en aquest sentit la idea que Catalunya és una de les principals portes d’accés a la mediterrània i aquí la Generalitat ha badat permetent l’adjudicació de les seves infraestructures ferroviàries una vegada i una altra a la companyia espanyola de trens espanyols.
Notícies relacionades
- El PP responsabilitza Mas del sabotatge a l’AVE 09.10.2015.
- Rosa Díez es mofa del col·lapse de l’AVE a Catalunya 08.10.2015.
- Crida a boicotejar RENFE l'11 de setembre 20.08.2015.