
Els ciutadans de Sabadell podran fer gestions administratives a través del telèfon mòbil
Rebran a través del mòbil avisos sobre subvencions i tràmits municipals
L'Ajuntament de Sabadell implantarà un nou sistema d'administració electrònica que permetrà que els ciutadans puguin fer gestions a través del telèfon mòbil. Xavier Tarrés, director del Servei de Gestió de la Informació de l’ajuntament, ha explicat que 'també es podrà accedir al portal web de l'ajuntament i rebre avisos per missatge de mòbil sobre subvencions, tramitacions o ofertes de la borsa de treball municipal'. Aquest nou servei s'emmarca dins l'aprovació de tres projectes més finançats en un 70% pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme espanyol i compten amb una inversió de 909.681 euros.
Els ciutadans podran fer gestions administratives de l'Ajuntament a través del telèfon mòbil. Aquest nou sistema d'administració electrònica forma part de tres projectes que han estat finançats en un 70% pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme i compten amb una inversió de 909.681 euros.Durant la presentació, el director del Servei de Gestió de la Informació de l'Ajuntament, Xavier Tarrés, ha explicat que fins ara les gestions es podien fer a través del portal web però s'implantarà el sistema per 'accedir a l'administració a través del telèfon mòbil i fer gestions i tramitacions'. L'ajuntament també notificarà a través de missatges SMS 'avisos com el període de tramitació, subvencions o ofertes de la borsa de treball'.
D'altra banda, el Ministeri també ha aprovat el projecte de digitalització del centre de creació artística de L'Estruch, adequant les instal·lacions de wi-fi, i es construirà un laboratori multimèdia i un centre de negoci on es podran reunir artistes, empresaris i professionals.
Joan Manau, tinent d'alcalde de l'àrea de Serveis Centrals de l'Ajuntament, ha explicat que la subvenció també permetrà 'modernitzar l'equipament informàtic del propi consistori i engegar un programa per fomentar el bon ús de les noves tecnologies entre els infants'.