UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 4648 El primer ministre de Kosovo demana a la UE que promogui una "immediata i permanent conclusió del procés" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

El primer ministre de Kosovo demana a la UE que promogui una "immediata i permanent conclusió del procés"

Kosovo, més a prop de la independència

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El primer ministre sortint de Kosovo, Agim Ceku, ha declarat avui a Associated Press que la Unió Europea "ha de reconèixer la necessitat que hi hagi una immediata i permanent conclusió del procés" sobre el futur de l'encara província sèrbia. D'altra banda, el primer ministre de Sèrbia, Vojislav Kostunica, va demanar a la comunitat internacional que no rebutgi la possibilitat que prossegueixin les negociacions entre serbis i albanesos a la recerca d'una solució de compromís per a l'estatut de Kosovo.
kosovo mapa sèrbia kosova kosovars
Kosovo entre els països de l'antiga Iugoslàvia

Comparteix
   

Ceku ha volgut garantir el "compromís" del Govern kosovar amb "la multietnicitat, la democràcia, la supervisió internacional de la independència, la col·laboració internacional i un futur europeu".

"Penso que Sèrbia té una oportunitat: avançar cap al futur al costat de nosaltres o tornar al passat sola", ha prosseguit.  "Esperem que elegeixin l'opció correcta", ha afegit Ceku, que lliurarà aviat el poder a l'antic comandant de l'exèrcit d'Alliberament de Kosovo (ELK) i guanyador a les eleccions legislatives del mes de novembre passat Hashim Thaçi.

Des del govern Serbi

El primer ministre va recalcar la disposició de Sèrbia que les noves negociacions comencin a Kosovo i prossegueixin a Belgrad. Fins a ara, les reunions directes entre les dues parts es van celebrar en diferents capitals europees. ‘Sèrbia desitja negociar, i és indispensable trobar una solució política i democràtica per a la província mitjançant unes noves negociacions’, va declarar. Kostunica va advertir que els actes unilaterals en la solució del futur de Kosovo representen ‘un experiment perillós amb conseqüències imprevisibles’.

L'última fase negociadora entre serbis i albanesos, amb mediació de la «troica» de la Unió Europea (UE), Estats Units i Rússia, s'ha celebrat des d'agost passat, sense portar ni un acord ni acostar les posicions oposades de les dues parts.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.