Xoc entre Rahola i Anna Gabriel a RAC1
Les friccions entre la tertuliana i la diputada han estat constants, la periodista acusa la CUP d'haver "trinxat al president Mas"
Anna Gabriel ha complert amb el compromís de la CUP de fer autocrítica pel paper que ha jugat el partit anticapitalista en aquests tres mesos en una entrevista a RAC1. Amb tot, tampoc ha volgut anar massa enllà i ha dit que no han estat tan bel·ligerants amb gent com el president Mas. La tertuliana Pilar Rahola, present a l’estudi de la ràdio privada, no ha pogut aguantar la temptació d’interrompre-la i li ha etzibat: “Heu trinxat al president Mas”, cosa que Gabriel ha negat.
"No m'he cregut la democràcia de les assemblees de la CUP"
Rahola tampoc s’ha estat de carregar encara més contra la controvertida diputada cupaire i li ha dit que “heu fet un xantatge brutal al president i no m’he cregut la democràcia de les assemblees de la CUP”. A més, li ha retret “el supremacisme moral del discurs com si fóssiu els amos del planeta”, unes acusacions que Gabriel ha rebutjat respondre. Sí que ha respòs a la pregunta de la tertuliana, que li plantejava si el partit antisistema serà “l’atac de cor constant de Junts pel Sí”. La rèplica de la diputada també ha estat en forma de pregunta: “Nosaltres ens preguntem si Junts pel Sí serà l’atac constant de la CUP”.
"L'acord amb Junts pel Sí té una part bel·ligerant"
D’altra banda, Anna Gabriel ha deixat clar que l’acord final a que la seva formació ha arribat amb Junts pel Sí té una part molt bel·ligerant: “No considerar la cultura política de la CUP”. Ho ha justificat dient que la coalició encapçalada per Raül Romeva no entén el tipus de lideratge dels antisistema. Tot i això, ha dit que encara que alguns esperaven que Gabriel seria una de les persones que deixarien l’acta de diputada, en cap moment de les converses d’última hora s’ha posat com a exigència, així que al final seran Julià de Jòdar i Josep Manel Busqueta els que faran un pas al costat.
Discurs victimista
En qualsevol cas, Pilar Rahola i Anna Gabriel han tingut en tot moment friccions, com ara el moment en què l’opinadora, erigida una vegada més com a gran protectora del president sortint, li ha retret el seu somriure en una roda de premsa posterior al primer No cupaire en la investidura de Mas. La diputada s’hi ha tornat amb un discurs victimista dient que qualsevol gest s’interpreta malament, i Rahola ha reaccionat de nou, demanant-li que han de començar a assumir crítiques perquè ja han entrat al joc de la política parlamentària.