
La mentida del 52%
El directe!cat desmunta el fals discurs de l’unionisme català i espanyol
En el Ple d’Investidura de diumenge, els grups unionistes amb el concert de CSQEP van fer constants al·lusions al resultat del 27S per atacar l’independentisme. En concret, el gran argument és que defensa que l’unionisme compta amb el 52% dels vots enfront el 48% de l’independentisme.
Comparteix
TweetEtiquetes
Inés Arrimadas, Miquel Iceta, Lluís Franco i García Albiol van fer referències al “52%” unionista front al “48%” de vots netament independentistes. Deixant a banda que bona part d’aquest percentatge de vots que ara es volen posar al sac unionista van ser reclamats com a partidaris del difús concepte del “dret a decidir”, el càlcul està mal fet.
Agafant-nos als resultats definitius del 27S, amb l’actualització del vot per correu inclòs, tenim que el tant per cent total dels diversos grups polítics va ser el següent:
-JxSí: 39,8%
-CUP: 8,3%
-Cs: 18%
-PSC: 12,8%
-CSQEP: 9%
-PP: 8,5%
-Extraparlamentaris: 3,6%
Per tant, les eleccions pel que fa al percentatge del vot haurien donat una situació d’empat tècnic, sempre i quan posem els vots pel dret a decidir dins el sac de l’unionisme intransigent:
-Sí: 48,1%
-No: 48,3%
-Extraparlamentaris: 3,6%
Desglossat en el ‘Sí/No’ quedaria així:
-Sí: 48,1%
-No: 39,3%
-Sí/No: 9%
-Extraparlamentaris: 3,6%
El resultat plebiscitari real va ser de 72 a 63
Tot aquests càlculs, en realitat, no tenen gaire a veure amb el mandat que es va emanar de les urnes. El plebiscit, tal i com el va convocar la Generalitat, en forma d’eleccions autonòmiques avançades, pretenia comptar-nos en nombre d’escons, tal i com correspon a unes eleccions. Els resultats en vots són propis d’un referèndum, i aquest, Espanya no l’ha autoritzat en cap moment.
Notícies relacionades
- El president guanya, el procés també 21.06.2015.
- L’acord pel #27S2015 activa les hostilitats del govern espanyol 15.01.2015.