Lluís Llach ha visitat aquest matí els estudis de Rac1 al programa de Jordi Basté 'El món a Rac1'. Entre altres qüestions d'actualitat, ha parlat i analitzat sobre la figura del 130è president de la Generalitat, Cales Puigdemont. Sobre ell ha opinat que està molt content. L'ha definit com una molt propera i que no renunciarà a cap objectiu. També hi ha hagut un moment per fer broma sobre el seu pentinat.
En declaracions a Rac1, el cantant i parlamentari Lluís Llach, ha opinat sobre la figura del nou president, Carles Puigdemont. Creu que és una persona d'objectius i molt responsable. Llach ha explicat que no el coneixia però que van haver de col·laborar molt per a la campanya del 27S a Girona. L'ha definit com una figura que no renunciarà a cap objectiu. Així doncs, s'ha mostrat "molt content" perquè a més, segons el cantant, és "molt proper a la gent". A més, ha fet broma sobre el seu pentinat: "és una persona molt més profunda del que sembla pel pentinat que porta". En aquest sentit ha negat que tingués cap cicatriu a amagar tot i que sí que ha confirmat que va tenir un greu accident amb seqüeles.
El futur de 'el procés'
Per al bé del procés independentista, Llach ha explicat que "el Govern haurà d'anar de la mà de la societat civil. Hi haurà un moment que tot grinyolarà molt i el suport i cohesió serà molt important". Sobre els suports internacionals, ha explicat que "un dels drames europeus és que els estats s'han format des de l'autoritarisme i el centralisme. Nosaltres estem buscant una via democràtica per resoldre el que abans es resolia amb les armes" responent a Xavier Sardà sobre que si fóssim França o Itàlia tampoc deixaria votar a cap regió interna.
El paper d'Artur Mas
Pilar Rahola ha preguntat a Llach sobre el paper d'Artur Mas: "CDC necessita una renovació i no sé si en Mas és la persona indicada o la persona ideal. Tot i així, en Romeva no para de dir que Mas és una persona amb una projecció internacional inqüestionable i que s'ha de fer servir.
Mentre a Catalunya ens provem les botes per escollir les millors botes per assolir el cim de la independència, a Espanya s’entretenen parlant d’allò que han dit i repetit una i altre vegada que no interessa al ciutadà. La implementació del full de ruta per assolir l’estat català independent no serà fàcil. Espanya, amb Felip VI al davant, farà tot allò que calgui per evitar-ho. Tot just hem començat i ens caldrà força, convicció i coratge per aconseguir aquest estat que anhele... Llegir més
#5 Crec, Daniel, que la clau del que li passa a l'Aragoneses són les borratxeres del seu pare. Es gastava tots els diners en vi, per tal d'oblidar les infidelitats de la seva dona, i quan s'havia gastat tot el sou, es gastava els diners que la mare guanyava prostituint-se.
DICTÀMEN DE LA CORT INTERNACIONAL DE JUSTÍCIA DE 22 JULIOL 2010
LES DUI SON RECONFORTANTS
- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independènci
- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval
sempre la voluntat democràtica d’aquest poble
- Declarem que en una societat democràtica, a di... Llegir més
Aquí i a Mallorca el que fa avançar la lluita per l'emancipació nacional, el progrés social i la construcció de la República és la mobilització popular. Estiguem al costat dels nostres polítics però no deixem que ens ho facin tot. LA INDEPENDÈNCIA depè... Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.