UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 4688 Denuncien Ryanair per utilitzar les seves treballadores com a reclams sexuals ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Denuncien Ryanair per utilitzar les seves treballadores com a reclams sexuals

L'aerolínia ven als seus avions "el calendari més calent de 2008" amb fotos de les hostesses

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat Ryanair per utilitzar les seves treballadores com a 'reclams sexuals'. La companyia aèria irlandesa ven en els seus avions una col·lecció de fotos de les seves hostesses sota el títol 'el calendari més calent de 2008'. Les auxiliars de vol apareixen en les imatges amb biquinis a dins o davant d'avions de la companyia, en alguns casos simulant ocupar funcions pròpies de la seva professió. FACUA ha dirigit les denúncies a l'Institut de la Dona del Ministeri de Treball i Assumptes Socials i a l'Institut Nacional del Consum (INC) del Ministeri de Sanitat i Consum, entre altres organismes. Aquestes denúncies adverteixen que la companyia atempta contra la dignitat de les dones treballadores en general i les tripulants de cabina en particular. Facua considera que les imatges són 'estereotipades' i que representen una idea contra la qual les donen lluiten des de fa anys.
calendari ryanair
Comparteix
   

En el comunicat fet públic per promocionar el calendari 'les noies de Ryanair', l'aerolínia diu textualment que el seu director de recursos humans i responsable de les tripulacions, Eddie Wilson, assegura que 'el personal de vol de Ryanair aixeca la temperatura de cabina amb el calendari més calent de 2008' i 'els passatgers podran dur-se a casa una dotzena de les tripulants de cabina més impressionants d'Europa'.

En les seves denúncies, FACUA argumenta que l'article 3 de la Llei 34/1988, de 11 de novembre, General de Publicitat, prohibeix en el seu primer apartat aquells anuncis 'que atempti contra la dignitat de la persona o vulneri els valors o drets reconeguts en la Constitució'.

La llei argumenta que és publicitat il·lícita la qual presenti a les dones 'de forma vexatòria, bé utilitzant particular i directament el seu cos o parts del mateix com mer objecte desvinculat del producte que es pretén promocionar, bé la seva imatge associada a comportaments estereotipats que vulnerin els fonaments del nostre ordenament coadjuvant a generar la violència que es refereix la Llei Orgànica de mesures de protecció integral contra la violència de gènere'.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Pol fletxa Catalunya
12 de desembre de 2007, 20.25 h

Ja n'hi arriba a haver de gent que és una mica barjaula i que quatre calers vendrien sa mare....no hi ha valors...i no parlo de religió ni de Déu, sinó de dignitat...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
12 de desembre de 2007, 12.56 h

Suposo que aquestes noies han acceptat i fins i tot cobrat per les fotos, aleshores on està el problema?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.