Felipe VI es queda sense candidat per proposar
Ni ERC ni Bildu disposats a reunir-se amb el rei. Patxi López entrega al monarca la llista de partits disposats a entrevistar-s’hi en segona ronda
La incertesa regna al regne del Borbó, més que no pas ell. Per primera vegada, caldrà una nova ronda de contactes entre els líders polítics espanyols i el rei Felipe VI per mirar de trobar un candidat per a la investidura. Però la qüestió es preveu difícil. ERC, per la seva banda, no ha canviat el plantejament inicial i no pensa reunir-se amb el rei, després que aquest no acceptés rebre Carme Forcadell.
El nou president del Congrés espanyol, Patxi López, s’ha reunit amb el rei Felipe VI per entregar-li aquesta tarda una llista amb els partits que s’hi volen entrevistar. L’objectiu –dins un clima de normalitat- seria que després d’aquestes converses sortís un candidat de consens i es fes un debat d’investidura que sortís reeixit; però la situació a Espanya s’ha enrarit molt i la precipitació i la incertesa regnes ara mateix més que no pas el Borbó.
No sembla tampoc que hagi canviat gaire cosa de la setmana passada quan Mariano Rajoy va declinar l’oferta del rei de ser investit a ara. El rei haurà de decidir quin és el candidat que proposarà ara, però no hi ha consens per cap. Durant les darreres hores el PSOE s’ha pronunciat per un govern en solitari amb els seus 90 diputats, però la investidura es preveu igualment un fracàs. Els socialistes preferirien un pacte amb Podemos que amb el PP –excepte els barons-, però la gosadia de Pablo Iglesias per mirar de dur la iniciativa en les negociacions ha tirat enrere Sánchez. Potser Felip VI hauria d’esperar-se un temps abans de tornar-se a reunir dimecres amb tothom.
Notícies relacionades
- Espanya encallada. ERC i DiLl votaran ‘No’ a Pedro Sánchez 25.01.2016.
- Un desesperat Felipe VI esbronca Francesc Homs 25.01.2016.
- Albiol perd els papers i considera un frau el “Govern” 24.01.2016.
- Iceta descol•locat per la jugada d’Iglesias i Rajoy 23.01.2016.
- Alfonso Guerra dóna una pista sobre el desenllaç de la investidura espanyola 22.01.2016.