
(Vídeo)Joan Tardà es ‘cruspeix’ tres tertulians de TVE
El diputat d'ERC al Congrés diu que l'única opció que podria congelar el full de ruta del Govern seria la convocatòria d'un referèndum en un any
Joan Tardà ha tornat a fer gala dels seus dots com a orador en una entrevista-tertúlia al programa Los Desayunos de TVE i ha deixat en fora de joc els tres tertulians que el qüestionaven. Davant les acusacions d’engany perquè Catalunya suposadament quedaria fora de la UE si s’independitzés per part del periodista Antonio Pérez Henares, el veterà diputat d’ERC al Congrés li ha etzibat: “La ciutadania catalana no és imbècil. Si fos imbècil, es deixaria enganyar, però no es deixen enganyar”.
▶ @joantarda: 'Tenemos una joya, que és el Gobierno independentista. No haremos nada en Madrid que lo perjudique'https://t.co/nJa31XkxMr
— Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) 11 febrer, 2016
Comparteix
TweetEtiquetes
Suárez, molt més valor de Rajoy o Pedro Sánchez
Tardà ha puntualitzat també que durant la campanya electoral del 27S, els plans que ara s’executen es van explicar, i amb la resolució del 9N es van anunciar “urbi et orbe”. El mateix periodista li ha recordat que Catalunya va votar a favor de la Constitució el 1978, un altre argument clàssic unionista, però Tardà ha replicat que “Adolfo Suárez, amb molt més valor que el de Pedro Sánchez o Mariano Rajoy, va restablir la Generalitat republicana sense existir lleis que l’emparessin”.
Tardà: "El TC sí que s'ha saltat la legalitat"
A més, davant l’acusació que el procés se salta la llei del periodista Javier García Vila, Tardà ha explicat que el govern català té un mandat democràtic sorgit de les urnes el 27S. També ha recordat que quan va trinxar l’Estatut el 2010, el propi Tribunal Constitucional es va saltar l’article 152.2 de la Constitució –que diu que un cop aprovat un Estatut, només es pot canviar via referèndum.
L'única opció d'Espanya per aturar el full de ruta passa per un referèndum a l'escocesa
L’altre tertulià present al programa, Rafa de Miguel, li ha preguntat sobre la possibilitat d’aturar el camí “de la ruptura” amb un nou govern espanyol. Tardà ha deixat ben clar l’únic escenari que podria crear debat al Principat: un referèndum a l’escocesa en el termini d’un any. El veterà diputat d’ERC al Congrés ha reblat el clau en l’enfrontament amb els tres periodistes que l’intentaven posar en problemes dient-los que “guanyarem, i saben per què? Perquè la suma entre independentistes i defensors del dret a decidir deixa els que no volen fer un referèndum en minoria”.