UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 4778 Carod-Rovira carrega contra la política "invisible" del PSC al Congrés ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Carod-Rovira carrega contra la política "invisible" del PSC al Congrés

El Consell Nacional d'ERC aprova les llistes per les eleccions espanyoles

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha criticat la política, segons ell, 'invisible' que està duent a terme el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) al Congrés dels Diputats espanyol. El republicà també ha afirmat que ERC és l'única opció dels catalans que representa la política de centre i esquerra catalana a Madrid. Carod-Rovira ha fet aquestes declaracions a Bellpuig, on s'ha celebrat el Consell Nacional d'ERC, màxim organisme intern del partit, durant el qual 144 consellers nacionals de les diferents demarcacions del partit han aprovat totes les llistes electorals per a les properes eleccions generals al Congrés dels Diputats.
carod rovira
Comparteix
   

Durant la seva intervenció, el líder d'ERC ha remarcat que s'han de respectar 'escrupolosament' i 'rigurosament' les decisions de la cúpula interna del partit. D'aquesta manera, Carod-Rovira també ha recordat que la màxima del partit és la seva unitat, i que no hi ha lloc per al fraccionament.

Finalment, el vicepresident ha reclamat que Catalunya necessita convertir-se en estat, un clam, segons ell, compartit per la majoria de catalans. Per la seva part, el cap de llista per a les eleccions generals i portaveu d'ERC, Joan Ridao, també ha incidit en aquest aspecte, ja que ha manifestat que els catalans tenen el 'dret a decidir'. En aquest ordre de coses, Ridao també ha recordat que tant la cohesió com el benestar dels catalans estan en joc.

Tot i que s'han aprovat totes les llistes electorals, hi ha hagut polèmica amb la llista de la demarcació de Tarragona. Segons fonts internes d'ERC, un grup de consellers nacionals han demanat que no se sotmetés a votació la llista de Tarragona, perquè reclamaven que es tornés a elaborar la llista. Segons el codi intern d'ERC, per afegir un nou punt a l'ordre del dia, s'han de recollir 36 firmes de consellers nacionals abans que comenci el Consell. Tanmateix, el grup només n'ha aconseguit recollir 28, per la qual cosa la proposta no ha pogut ser debatuda ni tirar endavant.

Així doncs, Lluís Aragonés serà el cap de llista per Tarragona seguit per Jaume Renyer. Pel que fa a les llistes de Lleida, el que havia de ser segon candidat, Antoni Bertran, ha acabat en quart lloc de la llista que encapçala Jordi Ausàs.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.