Opacitat de LinkedIn per no respondre a la campanya #LinkedinInCatalan
La iniciativa pretén reunir 25.000 signatures per exigir que el web incorpori el català
LinkedIn ha rebutjat donar la cara de moment per donar resposta a la campanya #LinkedinInCatalan. Tot i els reiterats esforços de directe!cat per recollir la posició de la xarxa social enfocada al món professional sobre la iniciativa, l’única resposta que donen és que “no hi ha cap portaveu de LinkedIn que pugui tenir disponibilitat” per contestar preguntes o que “els portaveus [a nivell espanyol] no hi són” i “costarà molt obtenir respostes de la seu central”. Un exemple d’opacitat que defuig l’acció, engegada per la Plataforma per la Llengua.
"No tenim res a anunciar de moment"
Les respostes que ha pogut ‘arrencar’ directe!cat són de l’agència que porta la comunicació de la companyia a nivell de l’Estat espanyol, que s’ha limitat a afirmar: "Sempre estem buscant noves formes de fer LinkedIn més valuós per als nostres usuaris i incorporar nous idiomes a la plataforma és part d’això. No obstant, no tenim res a anunciar en aquest sentit de moment”. El contacte telèfonic directe amb la companyia és molt difícil, ja que aparentment només hi ha un número disponible a tot el món al web. És un número dels Estats Units que redirecciona a un contestador automàtic.
Objectiu: 25.000 signatures
L’objectiu de la Plataforma per la Llengua és reunir 25.000 signatures a través del web canvia.cat per demanar a la xarxa social professional que tingui una versió del web en català, o com a mínim que permeti tenir currículums en aquesta llengua. De moment, ja són prop de 4.000 les persones que han donat el seu suport en només una setmana. L’ONG del català entén que “LinkedIn margina el català del mercat laboral”, perquè les empreses “no poden valorar la llengua com un mèrit més a l’hora d’adoptar a una oferta de feina”. A més, recorden que el web permet tenir el currículum en 40 idiomes i navegar-hi en 22 llengües, entre les quals està per exemple el suec, el danès o el txec, amb un nombre similar o inferior de parlants.
La campanya arriba després de l'èxit amb Netflix
La Plataforma ja va impulsar fa uns mesos una campanya similar destinada a Netflix, que va aconseguir les 25.000 firmes i va forçar la Generalitat a negociar amb l’empresa de televisió i cinema a la carta perquè incorpori el català a la seva oferta lingüística.