Anar i tornar amb el TGV de Barcelona a Madrid costarà 160 euros
Un butllet senzill costarà 100€
Quan finalment tinguem el tren d’alta velocitat, ens hi haurem de deixar un dineral. I és que el preu (encara per confirmar) d’un trajecte Barcelona - Madrid serà de 100 euros. I si s’agafa un bitllet d’anada i tornada la xifra s’eleva fins a 160 euros. Aquesta proposta va acompanyada per un encariment del preu del TGV cap al sud (Sevilla o Còrdova), pujada de la qual s'exclou el tram fins a Camp de Tarragona ja que es mantindrà l'import a l'espera de l'arribada a Barcelona. Aquestes línies mestres respecte a les tarifes seran idèntiques i d'aplicació generalitzada per a qualsevol dels recorreguts.
'A iguals serveis, prestacions i velocitat (300 per hora) el cost del bitllet serà el mateix en funció dels quilòmetres', han subratllat des de Renfe. Encara que oficialment s'assegura que el cost del Barcelona-Madrid encara s'ha de determinar, les citades fonts reconeixen que, segons el criteri establert - vigent a partir de l'última setmana d'aquest mes-, el cost del quilòmetre dels enllaços de Madrid amb Màlaga (76,1 euro el tiquet), Sevilla (71,70) o Valladolid (31,5) serà el mateix que el de la connexió entre les dues grans ciutats. La diferència està en que, entre ambdues capitals, el recorregut és de 658 quilòmetres, 60 més que l'anterior TGV més llarg, que és el Madrid-Màlaga, i gairebé 90 més en relació amb Madrid-Sevilla, de gran rendiment en els seus 17 serveis al dia en cada sentit.D'aquesta manera, el preu general - classe turista- del tren més esperat entre Barcelona i Madrid, i amb més retard acumulat, se situarà en 100 euros el trajecte, que es quedaran en 160 en cas de comprar anada i tornada (20% de descompte sobre el total). Si bé els tiquets més cars - classe club- estaran sobre els 180 euros, la nova filosofia, basada en l'experiència del baix cost introduït per les companyies aèries, facilitarà que si el viatge es planifica amb una mica de temps s'aconsegueixin bitllets per 60 euros - tarifa estrella, 40% de rebaixa si s'adquireix almenys una setmana abans- o per 40, si es fa per la web amb dues setmanes de marge.
Aquestes taxes de low cost són competitives fins i tot amb les taxes que s'ofereixen per carretera. El preu dels autobusos - per a 7 h 30 de viatge- va dels 26,34 euros (47,4 amb retorn) del vehicle normal,als 37 (68,73 anada i volta) del eurobús.
No obstant això, Renfe posa el llistó molt més alt. Els demostra la gran quantitat de plaça diàries que oferirà, circumstància que obligarà a utilitzar no només els trens Siemens 103, els inicialment previstos per a la ruta Barcelona-Madrid, sinó també els Ànec (Talgo 102), sense renunciar als Alstom utilitzats en la connexió de Sevilla o els denominats Patitos,que són els Talgo de la sèrie 250 i desenvoluparan la tasca de llançadores.







