L'Eurodiputat del PP impulsor del premi ciutadà de l'any de SCC, acusat de corrupció
Santiago Fisas té un llarg historial de lluita contra l'independentisme
L’eurodiputat del PP Santiago Fisas és l’enèsima figura dels populars imputada per corrupció en relació a l’operació Púnica. La particularitat de Fisas, però, és que va ser l’impulsor del Premi Ciutadà Europeu de l’any de la UE que Societat Civil Catalana va obtenir el 2014. El polític conservador va proposar l’entitat i després va formar part del jurat de la delegació espanyola que va decidir elevar la candidatura a nivell europeu. Amb Societat Civil Catalana recomanada per Espanya, el jurat del guardó no va tenir en compte els nexes de l’entitat amb l’extrema dreta i la va premiar. Però aquesta és només una de les particularitats de Fisas.
Vinculat amb la sospitosa traducció al castellà d'un comunicat de Juncker
Ell va ser qui el juliol de l’any passat li va preguntar al president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, sobre una possible DUI a Catalunya. La resposta per escrit va basar-se en el clàssic “és un afer intern” en la versió anglesa, mentre que en la traducció espanyola, va aparèixer un misteriós paràgraf extra donant la raó a les tesis populars. Fisas va ser el primer a anunciar a bombo i platerets el manipulat comunicat de Juncker.
Fisas ha alimentat l'estratègia d'atemorir la gent gran
D’altra banda, tot i no ser un dels polítics més mediàtics, Santiago Fisas també és una de les veus viscerals del PP contra el procés català: “Les pensions dels catalans es paguen gràcies a la solidaritat dels espanyols, i si no fos per aquesta solidaritat, no es podrien pagar. En una Catalunya independent seria molt complicat que poguéssim cobrar-les”, va deixar anar durant la campanya per les eleccions europees de 2014. Durant els dies previs als comicis també es dedicava a titllar els independentistes d’antieuropeistes.
Rebuig de l'acceptació del català al Parlament Europeu amb hipocresia
El representant popular també va fer gala d'anticatalanisme quan, davant la petició d'un grup d'eurodiputats de l'Estat per demanar que es permetés l'ús del català a l'Eurocambra, va dir que Espanya és un "Estat absolutament respectuós amb el foment i el respecte de totes les llengües oficials", fins i tot "molt més que altres estats europeus”. A més, va dir que no participaria en la "instrumentalització política" que els "nacionalistes" estaven fent del tema.
Notícies relacionades
- Cangueli a les files del PP espanyol 30.10.2015.
- Frau en una resposta de la Comissió Europea sobre Catalunya 23.09.2015.
- Societat Civil Catalana rep el Premi Ciutadà Europeu 2014 enmig de l’escàndol 25.02.2015.
- La hipocresia de Fisas 10.07.2014.