directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 12 d'octubre de 2024 11:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Augmenta el nombre de joves que rebran subscripcions gratuïtes a diaris i revistes

Aquest any s'han acollit al programa del Pla de Foment de la Lectura 21.349 catalans dels que fan 18 anys

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Un total de 21.349 joves que fan 18 anys el 2010 han sol·licitat la subscripció gratuïta a una revista o diari que els ofereix el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, en el marc del Pla de Foment de la Lectura. L'objectiu d'aquesta acció, que la Generalitat posa en marxa per tercer any consecutiu, és promoure l'hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre'ls eixamplar el seu coneixement de l'espai públic i la vida democràtica del país. La xifra d'inscrits en el programa de subscripcions ha crescut un 25% respecte l'any passat, en què hi van participar 17.011 joves. En les tres edicions que s'han fet, s'hi han acollit un total de 51.457 joves.
premsa, diaris, portades
Comparteix
   


Etiquetes
Concretament, l'any 2008 es van fer 13.097 subscripcions, l'any passat 17.011 i aquest any s'han superat les 21.000. La distribució territorial de les sol·licituds de l'edició del 2010 en termes absoluts la lideren les comarques de Barcelona (14.313), seguida per les comarques gironines (2.008), les centrals (1.801), les de Tarragona (1.471), Ponent i l'Alt Pirineu (1.320) i, finalment, les Terres de l'Ebre (436).

Enguany, els joves han pogut escollir entre 80 publicacions de diferent periodicitat i temàtica que havien presentat les seves ofertes i havien estat validades per una comissió formada per representants del sector dels mitjans de comunicació, del món acadèmic i professional.

Perfil de les publicacions escollides

Pel que fa a la periodicitat de les publicacions escollides, la majoria de les subscripcions correspon a publicacions diàries (10.818), seguida de les mensuals (8.157).

Quant a l'àmbit temàtic, la majoria de subscripcions pertanyen a mitjans d'informació cultural i de divulgació científica o històrica (8.039, el 37,66%), seguida de la informació general (7.325, el 34,31%).

Pla de Foment de la Lectura

Les subscripcions gratuïtes per als joves de 18 anys és una acció pionera a Europa i s'emmarca en el Pla de Foment de la Lectura impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. El Pla vol impulsar la lectura com a via fonamental d'accés al coneixement per part de la ciutadania i millorar l'hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.

Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen el programa Tasta'm, que distribueix primers capítols de novetats editorials als transports públics; la campanya publicitària Llegir ens fa + grans, i la posada en marxa del fòrum virtual quellegeixes.cat.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Els voltors volen que continuï l’espoli, com va passar a Llatinoamèrica... i l’anticatalanisme

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.