La Costa Brava, Dalí i la Cuina del Vent, estrelles destacades a Brussel·les
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona promociona la Costa Brava i els seus valors a la capital Belga
ACN Brussel·les .- 120 agents i operadors turístics belgues i una vintena de periodistes especialitzats en cultura i turisme del 'plat pays' han participat en els actes promocionals i comercials organitzats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona: una degustació de La Cuina del Vent empordanesa a l'Hotel Métropole de la capital comunitària, una presentació audiovisual de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona i una visita a l'exposició 'Dalí, Breaking News', formada per 38 fotografies del Dalí més mediàtic amb els atractius i recursos paisatgístics de la Costa Brava. Empresaris hotelers de les comarques gironines, agències de viatge, clubs de golf, càmpings i empreses d'activitats de turisme actiu s'han pogut entrevistar amb operadors turístics belgues i presentar la seva oferta per a la temporada 2016.
Una despesa total de 500 milions d’euros
Més de 600.000 turistes belgues ja visiten cada any Catalunya: s'hi gasten, de mitjana, 720 euros per persona, una despesa total propera als 500 milions d'euros. Per intentar atreure'n encara més, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i una vintena d'empresaris i entitats del sector han viatjat aquesta setmana a Brussel·les. "Després del mercat francès, el belga és un dels més importants i hem vingut a Brussel·les a promocionar la Costa Brava i els seus valors, no només el turisme de sol i platja, sinó també el cultural, arquitectònic i, sobretot, gastronòmic", ha explicat l'alcaldessa de Figueres i vicepresidenta del Patronat, Marta Felip.
Entre el gener i el setembre de l'any passat, 488.500 turistes belgues van visitar Catalunya. El 75% són neerlandòfons i el 50% es desplacen en el seu propi cotxe durant les vacances d'estiu. L'estada mitjana és de 9,5 dies, preferentment en hotels i apartaments turístics.
El sector turístic gironí: un nivell molt alt de qualitat
"El belga és un mercat molt interessant i fidel a la Costa Brava i és un moment molt oportú, amb el tancament d'altres mercats complicats, per poder augmentar encara més el nombre de turistes", ha assegurat el director del Patronat, Ramon Ramos. El gerent del Grup Terraza de Roses, Miquel Gotanegra, ho confirma: "Som una destinació segura, que està preparada tant a nivell sanitari com a nivell de seguretat". "Hem tingut una acollida molt bona, els belgues realment aprecien molt el nostre territori i els seus valors en el món de la gastronomia, l'oci i el temps lliure, amb empreses d'aventura molt especialitzades, camps de golf i la sort d'estar al bell mig del triangle dalinià", ha explicat Gotanegra, després d'entrevistar-se amb operadors turístics belgues. Ramos ha destacat "el nivell molt alt de qualitat" i del sector turístic gironí, però també "el clima i la natura". "Treballem per posar en contacte empreses del sector turístic de totes dues regions perquè generin i ampliïn les seves oportunitats de negoci", ha defensat també el president de la Diputació de Girona i del Patronat, Pere Pila.
Notícies relacionades
- La Costa Brava i el Pirineu gironí es promocionen com a destinacions de turisme de negocis a Abu Dhabi 07.02.2016.
- Patronat de Turisme i Ajuntament de Girona dissenyen productes turístics per treure el màxim profit del rodatge de 'Joc de Trons' 14.01.2016.
- Els premis G! 2015, la festa del turisme gironí, celebren la desena edició 10.12.2015.
- Un concurs de Selfies promociona els indrets més bells de les comarques gironines 24.11.2015.