Rivera compara un pacte amb independentistes literalment amb “el dimoni”
Rivera intenta donar al Congrés una imatge de màrtir espanyolista a Catalunya
Albert Rivera ha demonitzat qualsevol pacte a Espanya que inclogui independentistes. Literalment, un acord amb ‘nacionalistes catalans’, com diu ell, és proper a pactar amb el dimoni. Ho ha expressat durant la seva intervenció al debat d’investidura, mentre titllava al PP de ‘traïció’ per haver-se apropat a CiU el 1996 en el famós ‘pacte del Majestic’.
En Comú Podem necessitaria Dorian Gray per aconseguir el referèndum
En concret, ha dit: “Traïció és el que van fer vostès amb el senyor Pujol i ens van traïcionar a molts catalans. Quan a vostès els interessa, els pactes amb els nacionalistes són d’estat i quan no... Són del dimoni. Doncs miri, més la segona cosa que la primera, però sobretot no són d’Estat”. Albert Rivera posa així parlar no només amb independentistes, sinó simplement catalanistes -el 1996, CiU estava lluny del sobiranisme- gairebé a l’alçada del dimoni. Així, perquè hi hagués referèndum, Xavier Domènech necessitaria que Pedro Sánchez volgués emular el personatge literari Dorian Gray, que va pactar amb el diable per aconseguir la joventut eterna.
Rivera, voluntat de ser un heroi i màrtir espanyolista
D’altra banda, Albert Rivera ha tornat a explotar la seva condició de català espanyolista. Ho ha fet també en la seva intervenció al debat d’investidura al Congrés, on ha dit que els qualificatius que PP i Podemos els etziben últimament, com ara ‘naranjito’ o ‘naranja mecánica’ “són afalacs per a mi com a català constitucionalista, amb el que he hagut d’aguantar durant 10 anys [com a diputat] a Catalunya”.
Una voluntat d’erigir-se com a màrtir unionista que no li va acabar de funcionar en campanya electoral, però que continua intentant aprofitar. Un altre exemple de la imatge també d’heroi espanyolista que ha volgut donar Rivera ha estat el moment en què ha explicat la creació de Ciudadanos a Catalunya: “En lloc de no fer res, vam donar la cara i vam defensar la llibertat i unitat de tots els espanyols quan allà alguna la volen trencar”.
Notícies relacionades
- Domènech (En Comú) gairebé oblida el referèndum en el debat d'investidura 02.03.2016.
- Mala maror en el discurs d’investidura al Congrés 01.03.2016.
- Benvingut a la República Catalana, “señor ministro” 27.02.2016.
- Ciudadanos escalfa la consulta del PSOE a la militància 26.02.2016.
- Cinisme de Pedro Sánchez, que es contradiu explicant l’acord amb Ciudadanos 25.02.2016.