UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 4873 Zapatero confirma que 'una part important' de la interconnexió elèctrica amb França es farà soterrada ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Zapatero confirma que 'una part important' de la interconnexió elèctrica amb França es farà soterrada

La previsió és que tingui més quilòmetres soterrats a França que no a Catalunya

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha confirmat aquest dimecres que l'executiu espanyol 'espera signar un acord' a la cimera bilateral amb França del 10 de gener pel què 'es constituiria una societat mixta 50% i 50% entre Espanya i França' sobre la interconnexió elèctrica de molt alta tensió, i que, 'tot i que falta signar l'acord i per tant debatre en la fase final', a hores d'ara 'pot confirmar que una part important de la interconnexió elèctrica amb França seria soterrada'.
zapatero presidente govern espanyol rodriguez
Comparteix
   

Segons el president espanyol, a hores d'ara la previsió de l'executiu espanyol és que la línia tingui més quilòmetres soterrats a França que no pas a Catalunya, tot i que ha insistit en què aquestes previsions 'no es poden prendre com quelcom definitiu' sinó que és el que en aquests moments es debat amb l'informe Monti en la tasca de diàleg que existeix entre els dos governs. En tot cas, ha apuntat que a la cimera 'esperen tenir ja una definició especialment del finançament', que 'és un capítol fonamental quan es parla d'una obra així' i que 'bàsicament respondrà a aquest criteri del 50% per a ambdós països'.

El president ha fet aquestes manifestacions en resposta a una intervenció del portaveu d'ERC al Congrés, Agustí Cerdà, en el transcurs de la compareixença del president a la cambra baixa per informar de la cimera de Lisoa. Zapatero, que ja va comunicar aquesta setmana que esperava tancar un acord amb França per fer realitat la interconnexió d'acord, es postula d'aquesta manera en la línia de l'informe del mediador de la Unió Europea, Mario Monti, que preveu que se soterrin 20 quilòmetres de línia per reduir l'impacte ambiental. Segons el que ha apuntat aquest dimecres, més de la meitat del tram soterrat se situaria a la zona de França. En canvi, Zapatero no ha parlat del traçat, que juntament amb el finançament és un dels elements sobre el què caldrpa debatre. Els dos governs podrien aparcar la qüestió del traçat fins l'estiu, un cop superats els comicis.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.