L'Alt Comissionat de la #MarcaEspanya fracassa estrepitosament
Malgrat els esforços i recuros econòmics per millorar la imatge d'Espanya, el goven espanyol no ho ha aconseguit
Ara ja fa 4 anys que el govern espanyol va crear l'Alt Comissionat per a la Marca Espanya amb l'objectiu de millorar la imatge de l'estat arreu del món. Tot i els recursos i esforços, la imatge d'Espanya segueix sent la dels toros, la cervesa i la migdiada. Així s'ha pogut comprovar amb la reacció de la premsa internacional quan Mariano Rajoy ha proposat canviar l'horari laboral perquè finalitzi a les 18h.
The Washington Post titula: "Hora de despertar! El primer ministre d'Espanya vol posar fi a la migdiada ". L'escrit, que relaciona la jornada laboral a Espanya amb la tradicional migdiada, s'acompanya amb la imatge d'un obrer reposant sobre una bastida a Madrid.
The Independent titula: "El primer ministre d'Espanya posarà fi a la migdiada per reduir la jornada laboral dues hores". Per al rotatiu anglès la mesura podria ser un intent de portar el país cap a una línia més europea amb jornades més condensades i en què el repòs del migdia quedaria reservat al cap de setmana. La notícia estava il·lustrada amb dos corredors de Sant Fermí reposant en un banc.
Un comissionat obsessionat amb Catalunya
Carlos Espinosa de los Monteros s'hauria d'haver preocupat més per a millorar la imatge del seu país en comptes de criticar a la mínima que ha tingut ocasió a Catalunya i el procés indepednentista. Com quan va assegurar que la promoció de la 'Marca Catalunya' no té "cap futur" o quan l’Alt Comissionat va desplaçar Gerardo Pisarello durant la inauguració d’un congrés a Hong Kong on Barcelona era la ciutat convidada perquè el fet català no destaqués per sobre l'espanyol.