UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.244' ) WHERE id_article = 4926 CiU passarà un vídeo preelectoral a 162 cinemes catalans ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 10:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

CiU passarà un vídeo preelectoral a 162 cinemes catalans

Sobre seguretat, immigració, balances fiscals i educació

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La directora de campanya de CiU per a les pròximes eleccions generals, Joana Ortega, ha explicat en roda de premsa que des d'aquest dilluns fins al 6 de gener es podrà veure a 162 cinemes de Catalunya un vídeo preelectoral de la coalició on se subratllen quatre temes, que són la immigració, l'educació, les balances fiscals i la seguretat. El vídeo, anomenat 'Silenci', es passarà en pel·lícules adreçades al públic infantil i posa l'èmfasi en la necessitat que la ciutadania participi perquè 'sinó, res no canviarà'.
presentacio video ciu convergencia campanya electoral
Comparteix
   

La idea central de la precampanya de CiU és mobilitzar i fer participar amb el seu vot a les persones perquè Catalunya 'no està prou defensada' en l'actualitat i això 'es pot canviar amb el vot'.

Segons Ortega, 'mai com ara havíem tingut una Catalunya tan feble', 'tan submisa políticament'. Per això l'espot vol 'sacsejar' la gent. En l'anunci es veuen quatre situacions diferents en les que la persona afectada no se sent quan parla, com si ningú l'escoltés. En el tema de l'educació, es veu un professor xerrant sense que se senti res mentre a la classe els alumnes xerren entre ells i en un titular d'un diari es mostra que 'Catalunya està a la cua d'Europa' en educació. En el cas de la seguretat, es veu en un titular com un lladre ha reincidit diverses vegades i com presumptament després aquest lladre roba a una dona i quan ella crida no se sent res. La veu en off diu que si no es participa, no es podrà canviar res.

Respecte de la primera fase de la precampanya, Ortega ha fet una valoració dels debats 'Catalunya Valors', on han participat unes 250 persones de diversos àmbits com professors, representants sindicals, de patronals, de cambres de comerç, d'associacions, de fundacions, professionals liberals, i també ciutadans. Segons Ortega, s'ha tractat de buscar a experts catalans en diversos temes en comptes d'experts 'internacionals i premis Nobel', en referència a l'estratègia socialista de deixar-se assessorar per diverses personalitats reconegudes mundialment.

En els debats s'han tractat temes com la seguretat, l'emprenedoria i la innovació, l'habitatge i l'emancipació, l'educació i les infraestructures. El mes de gener se celebraran dos debats més al voltant dels temes de les polítiques familiars i la immigració. Del que es tracta, ha dit Ortega, és de 'defensar els interessos de la gent que viu a Catalunya' i 'valors com la família, la cohesió, la llibertat, la seguretat, l'autoritat i la cultura de l'esforç'.

A part d'això, Ortega ha explicat que el candidat de CiU a la presidència del govern espanyol, Josep Antoni Duran Lleida va enviar cartes a diversos presidents de patronals i sindicats per concertar entrevistes i comentar les mesures i actuacions necessàries per 'recuperar el lideratge social i econòmic'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.