
José María Clavero és escollit per unanimitat nou president de Súmate
Ha estat president en funcions de l'entitat des de la renúncia a finals de març d'Eduardo Reyes, que volia per centrar-se en la seva tasca parlamentària
ACN Barcelona .- No hi hagut sorpreses en l'elecció del nou president de Súmate, l'entitat d'independentistes castellanoparlants, que ha celebrat aquest dissabte a les Cotxeres de Sants la seva assemblea general. Ha estat escollit per unanimitat José María Clavero, membre de la direcció i que ha exercit de president en funcions de Súmate des de la dimissió el passat 29 de març d'Eduardo Reyes, que volia centrar-se en la seva actual de diputat en el grup parlamentari de Junts pel Sí. En el seu discurs d'investidura, Clavero ha manifestat el seu compromís per afrontar aquesta nova etapa de caràcter continuista dins de Súmate per aconseguir amb tots els actors polítics la república catalana. "La República serà catalana o no serà", ha assenyalat. També ha fet una crida a ICV-EUiA, Podem, En comú Podem i Catalunya Sí que és Pot perquè s'uneixin al procés constituent i assolir una república "social i lliure". Actualment, Súmate compta amb mig miler d'associats.
Nascut a Osca, Clavero va ser fundador de la primera comissió del Personal No Docent (PND) de la UAB l'any 1973 i de les Comissions Culturals de Medicina el 1978. Va estar afilat al sindicat CCOO des del 1983 fins el 2013 i fou membre del PSUC del 1979 al 1983.
Per la seva banda, el president sortint de Súmate, Eduardo Reyes, s'ha acomiadat amb un discurs emotiu en què ha agraït el suport rebut "des del primer dia" per fer que l'entitat "sigui un actiu més per fer realitat la república catalana". Reyes ha expressat la seva total disposició per ajudar en la continuació de la tasca de l'entitat independentista. "Sempre estaré a la vostra disposició per a tot allò que necessiteu", ha assegurat.