
En Comú Podem, frau de llei per tenir grup propi a Madrid?
Podemos es podria presentar a Catalunya amb una llista instrumental i els comuns s’enfrontaran ni que sigui de forma virtual amb el partit d’Iglesias
Porten mesos buscant la formula que els permeti obtenir grup parlamentari a les properes eleccions espanyoles que previsiblement seran el mes de juny. Han consultat a diferents experts i l’única manera de fer-ho possible és amb un frau per esquivar el reglament del Congrés en una operació de baix risc per la formació de Colau. En Comú Podem, o el nom que dugi la coalició, necessita enfrontar-se a Podemos per poder obtenir el desitjat Grup Parlamentari a Madrid i per això estan disposats a forçar que el partit d’Iglesias es presenti de forma “fantasma” a Catalunya. Així, Podemos es presentaria a al marge de la candidatura dels comuns, però sense fer campanya i amagant les paperetes de votació. D’aquesta manera compliran la norma que dicta que per tenir grup propi al Congrés cal que els diputats que opten a aquest pertanyin a formacions que s’hagin enfrontat davant l’electorat.
Podemos es presentarà a Catalunya de forma “fantasma”
Faran llista electoral com a Podemos i d’aquesta manera competiran amb la coalició d’En Comú Podem, però no faran campanya i les seves paperetes seran amagades als col.legis electorals, fet que no denunciaran previ acord, d’aquesta manera hauran competit i per tant si obtenen més de 5 escons i més del 15% a cada una de les 4 circumscripcions tindran dret a obtenir Grup Parlamentari al Cingrés.
Els riscos són mínims i els avantatges són molts
El risc de l’operació és mínim, pocs són els vots que es poden perdre i el risc de desgastar-se per fer frau de llei és insignificant, la solució la tenen al capdamunt de la taula i formarà part de les negociacions en els propers dies un cop es confirmin les eleccions espanyoles, eleccions que volen guanyar encara amb un millor resultat, busquen l’hegemonia i ara la poden obtenir.