La portada del NY Times titlla de “circ” la política espanyola
El rotatiu nord-americà fa una ullada general a la situació de l'Estat i dóna una imatge de desgavell
La política espanyola està arribant a límits insospitats de ridiculesa. Després de mesos d’estira-i-arronsa, les noves eleccions són a tocar, i és per això que la portada de l’edició europea del New York Times se’n fa ressò, amb el titular: “A Espanya, la paràlisi política regna”. El rotatiu gairebé dóna per fet la nova convocatòria electoral i descriu el bloqueig per formar una coalició, el rebuig de Rajoy a fer un pas al costat i el xoc institucional entre el govern popular i el Congrés. Tot plegat fa descriure al diari la situació de “circ”, com, segons l’article, els espanyols solen referir-se al panorama.
Rajoy "s'està aferrant al càrrec"
La imatge de la democràcia espanyola es continua erosionant a nivell internacional a mesura que passen els dies. New York Times destaca que “mentre els polítics espanyols es barallen, gairebé l’únic consens és que el país ha entrat en territori desconegut”. La peça també destaca que els quatre partits majoritaris “havien de negociar una coalició”, però que no ho havien aconseguit. Rajoy també surt esquitxat, ja que “s’està aferrant al càrrec fins i tot després de declinar una oferta del Rei per formar un govern”.
Ridícul enfrontament entre el govern Rajoy i el nou Congrés
Cas a part és la pèssima imatge que estan donant les institucions de l’Estat mentre es troba sortida a l’atzucac. El rotatiu explica que l’executiu en funcions del PP no reconeix el parlament que va sorgir dels últims comicis i que no volen ni enfrontar-se als nous diputats. Mentrestant, el Congrés “ha dut el govern als tribunals per no reconèixer la seva legitimitat mentre tampoc no reconeix la legitimitat de Rajoy”. En general, una imatge que fa pujar els colors a un Estat cada vegada més en evidència.
Notícies relacionades
- El Financial Times fa callar de nou els predicadors d’escenaris apocalíptics a Catalunya 04.04.2016.
- Els principals diaris internacionals sí que expliquen l’“escàndol” del “compi yogui” de Letícia 11.03.2016.
- La premsa internacional, bocabadada davant l'"acrobàtic acord" d'última hora 10.01.2016.
- El Financial Times fa callar de nou els predicadors d’escenaris apocalíptics a Catalunya 04.04.2016.
- Els principals diaris internacionals sí que expliquen l’“escàndol” del “compi yogui” de Letícia 11.03.2016.
- La premsa internacional, bocabadada davant l'"acrobàtic acord" d'última hora 10.01.2016.