
Tècnics d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor Mediterrani
La decisió de construir només un carril AVE entre València i Castelló al costat de les vies de rodalies perjudicarà la connexió entre País Valencià i Catalunya
Guifré Jordan @enGuifre - UGT i CCOO han revelat que els tècnics d’Adif van desaconsellar al ministeri de Foment el plantejament el tram de Corredor Mediterrani que s’està construint entre València i Castelló i que ha de contribuir a unir el País Valencià amb Catalunya amb AVE. En concret, l’alta velocitat s’està construint mitjançant un únic carril d’ample internacional al costat dels dos d’ample ibèric per on passen els trens de rodalies, mitja i llarga distància, una decisió que pot provocar el col·lapse ferroviari al País Valencià i afectar l’anhelada connexió amb Catalunya.
La decisió tallarà les ales al Corredor
Foment ha escollit aquest sistema i no una plataforma de doble via independent, l’opció preferent dels tècnics, per una “decisió política”, segons els sindicats. Han apuntat que els experts ja van desaconsellar aquesta solució abans que comencessin les obres perquè els treballs afectarien el servei dels trens tradicionals –ara mateix, amb la infraestructura encara a mitges, circulen un 60% menys de combois que normalment-, però sobretot perquè tallava les ales a explotar al màxim les possibilitats que oferiria el Corredor Mediterrani, que serà en aquest tram de via única. D'entrada, Foment ja ha dit que la velocitat màxima serà de 220 km/h, 80km/h menys que la resta de trams d'AVE.
Sindicats, tècnics d'Adif i governs català i valencià, units en el rebuig als plans de Foment
A més, els sindicats adverteixen que serà impossible que circulin més trens que ara sense treure serveis de rodalies o regionals i que no saben com funcionarà el doble sistema de senyalització que s’haurà de posar en pràctica, perquè serà el primer tram de l’Estat en què l’AVE coincidirà amb els altres serveis ferroviaris. A banda de sindicats i tècnics d’Adif, els consellers que s’ocupen de mobilitat a Catalunya i el País Valencià, Josep Rull i María José Salvador, també fa mesos que es posen les mans al cap per la decisió que, de manera deliberada o no, pot portar al fracàs del Corredor. La consellera valenciana va dir el febrer passat que el tram es convertiria en un "coll d'ampolla".
Notícies relacionades
- L’AVE Madrid-Alacant, part del corredor mediterrani segons el ministeri de Foment 18.03.2016.
- Castella la Manxa vol convertir el Corredor del Mediterrani en el Corredor de la Meseta 17.12.2015.
- El hashtag #dimissioanapastor, un èxit 09.04.2015.
- Amb Espanya, ni corredor mediterrani, ni ample europeu 16.12.2014.
- L’Estat ja planeja la xarxa ferroviària d’un futur amb Catalunya independitzada 11.03.2015.