
Mònica Terribas dóna una lliçó de periodisme: la fotografia del fracàs
La conductora d’El Matí de Catalunya Ràdio explica els secrets de la fotografia de la signatura del decret de convocatòria d’eleccions
Al programa #DivendresTV3, la periodista de Catalunya Ràdio, Mònica Terribas, ha revelat el perquè la Casa Reial espanyola no ha difós imatges audiovisuals de la signatura del decret de convocatòria de repetició d’eleccions, i en canvi ha difós (només) unes imatges gràfiques en presència del president del Parlament espanyol, Patxi López.
Comparteix
TweetEtiquetes
El ridícul de la política espanyola: no són capaços ni de conformar un govern
Per Mònica Terribas, l’explicació de la “fotografia del fracàs” tal i com ella mateixa ho explicita, és ben clara: la Casa Reial, la més alta institució de l’Estat espanyol, no vol que els informatius ni els diversos programes de televisió de l’Estat es passin els següents dos mesos constatant el fracàs d’una legislatura que és un rara avis a tot Europa. Aquest matí l’encara cap de files de Democràcia i Llibertat, Francesc Homs, comentava que no coneixia cap cas a tot el continent on una legislatura s’hagi desfet sense ni tant sols haver estat capaç de constituir un govern, encara que aquest saltés al cap de cop.
Aquest és el fracàs que comentava aquesta tarda a TV3 la directora d’El Matí de Catalunya Ràdio. Terribas diu que a la Casa Reial i al govern del Partit Popular els interessa més que avui circulin unes imatges que, com a molt es difondran per tots els diaris durant la jornada de demà, que no pas que totes les televisions vagin recordant dia rere dia amb el vídeo del rei signant el decret que la política espanyola ha fracassat una vegada més.
Antonio Baños: “hi ha fotos molt inquietants”
L’excap de llista de la CUP, que està a totes les travesses per a presidir el proper secretariat nacional de l’ANC, ha qualificat “d’antiquades” les fotografies, en el sentit que el rei “vol ser tant modern” i difonent només imatges i no vídeos no aconsegueix transmetre aquesta imatge. “Per què no han gravat un vídeo?” S’ha exclamat. “De les fotos que han difós, jo he vist que hi ha de molt inquietants i tot”.