Colau “rega” El Periódico i La Vanguardia amb prop de 900.000 euros
L’Àrea Metropolitana de Barcelona adjudica a través d’un procediment negociat sense publicitat dos contractes a La Vanguardia i El Periódico per un total de 858.702 euros
El Butlletí Oficial de la Província de Barcelona publica aquest dilluns dos contractes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que presideix l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau, a El Periódico i La Vanguardia per la compra d’espai de publicitat per un import de 574.750 euros en el cas d’El Periódico i de 399.300 euros en el cas de La Vanguardia. En ambdós casos el contracte s’estableix per un procediment negociat sense publicitat que es justifica per ser l’oferta “més avantatjosa econòmicament”. A gener de 2015 els dos diaris van rebre un total de 452.540 euros pel mateix procediment. Amb l’entrada al govern metropolità de la “nova política” d’Ada Colau, que governa l’ens metropolità de la mà del PSC, gairebé s’han doblat els recursos destinats a publicitat pels dos diaris contraris al procés.
Es consolida el pacte entre BeC i PSCEl govern de l’Àrea Metropolitana de Barcelona el presideix Ada Colau i està format pel grup d’Entesa pel Progrés Municipal (que agrupa ICV i Barcelona en Comú), el PSC, que ostenta la vicepresidència executiva i les principals àrees de responsabilitat i ERC que gestiona l’àrea de cooperació. En aquest sentit s’entén que Barcelona en Comú, que ja té un pacte amb el PSC per governar a l’AMB, hagi prioritzat l’acord amb el PSC per governar Barcelona, acord que segons el número dos de Colau en dues setmanes es podria anunciar.