directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 09:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

L'oferta enogastronòmica de Catalunya aterra a Milà amb una mostra innovadora

La gira #SomGastronomia Tour promociona el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya als mercats de França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Suècia i Itàlia.

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

Emmarcat en les accions promocionals de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, aquest dimarts tindrà lloc a Milà el segon #SomGastronomia Tour on es presentarà l’oferta enogastronòmica de Catalunya davant d’una seixantena de mitjans de comunicació italians. L’acció organitzada per l’Agència Catalana de Turisme compta amb la col·laboració d’un Patronat de Turisme diferent en cada ocasió, ja que cadascun d’ells se centra en la cuina d’un territori en concret de Catalunya i també s’hi vincula un col·lectiu de cuina representatiu de la zona, ja que aquests són els millors ambaixadors de l’ús dels productes autòctons i de les receptes de la cuina catalana. En l’edició de Milà compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el col·lectiu de cuina “Cuina de l’Empordanet”.
Una imatge del Som Gastronomia Tour a Estocolm
Una imatge del Som Gastronomia Tour a Estocolm

Comparteix
   


Etiquetes
Una experiència de patrocini innovadora

La presentació començarà amb una “passejada” per una reproducció d’un mercat d’alimentació català, on els assistents podran aprendre quins són els productes autòctons de la Costa Brava i de Catalunya, i les similituds i diferències amb la manera de cuinar-los a Itàlia. Posteriorment, un representant del col·lectiu de cuina “Cuina de l’Empordanet” realitzarà un taller de cuina on els participants podran aprendre a preparar algunes receptes de la cuina catalana. La segona part de la presentació es durà a terme en una cuina, on un cuiner del col·lectiu “Cuina de l’Empordanet” realitzaran un showcooking, que serà dinamitzat per Marco Bolasco, un reconegut periodista italià especialitzat en gastronomia.
Finalment els assistents passaran a una sala on es durà a terme una presentació de l’oferta enogastronòmica de Catalunya. L’acte finalitzarà amb la degustació de les receptes elaborades per “Cuina de l’Empordanet”. Els assistents tornaran a casa amb un petit obsequi: un receptari de cuina catalana amb receptes tradicionals.
 
Accions internacionals a Estocolm, Milà, Madrid, Berlin i Bordeus

Així, el primer #SomGastronomia Tour va tenir lloc a Estocolm (Suècia) el passat 11 d’abril, de la mà del col·lectiu de cuina “Terra i Taula”, i va comptar amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Tarragona. L’1 de juny a Madrid (Espanya) serà el torn del col·lectiu “Osona Cuina”, amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona. El 7 de juny, Berlín (Alemanya) acollirà l’expertesa del col·lectiu “Barceloneta Cuina”, de la mà de Turisme de Barcelona. I finalment tancarà a Bordeus (França), el col·lectiu “Noguera Cuina” amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Lleida. Cal destacar que el 7 de novembre, en el marc del sopar de la World Travel Market a Londres (Regne Unit), es realitzarà també un #SomGastronomia Tour.
 
2016: Any de la Gastronomia i l’Enoturisme
 
Aquest any Catalunya ha rebut la distinció de “Regió Europea de la Gastronomia 2016”. En el marc d’aquesta celebració, l’Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com Any de la Gastronomia i l’Enoturisme i, per aquesta raó, el patrimoni enogastronòmic de Catalunya tindrà una importància cabdal en les accions promocionals que realitzi l’ACT.
 
L’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme se celebra amb l’objectiu de promocionar el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya des de tres vessants: reivindicar la gastronomia com a element identitari de la destinació catalana; posicionar Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència als mercats internacionals; i donar a conèixer entre el públic català l’enorme varietat i qualitat del turisme enogastronòmic de Catalunya.
 
Per tal d’aconseguir aquests objectius, l’ACT durà a terme més de 150 accions, a les quals destinarà dos milions d’euros de pressupost, el més elevat dedicat mai a un any temàtic.
 
Els mercats prioritaris són: França, Regne Unit, Alemanya i Espanya; en un segon nivell: Benelux, Països Nòrdics, Itàlia i els EUA, i, en un tercer nivell, el Sud-est asiàtic, Sud-amèrica, Xina i Rússia.
 
Cal destacar que la gastronomia i l’enoturisme es revelen com dos dels productes claus per aconseguir alguns del objectius establerts en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.  En ser productes transversals que es troben presents a la pràctica totalitat del territori, ajuden a atraure turistes per totes les comarques de Catalunya i per tant ajuden a redistribuir el PIB turístic. A més, com és una oferta disponible tot l’any, contribueixen a la desestacionalització del turisme i també dels ingressos que aquest genera. Finalment, es tracta d’un producte que atrau un turisme de qualitat que genera normalment una despesa elevada.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
16 de maig de 2016, 16.07 h

http://gencat.cat/economia/catalaneconomy/

Feu que els vostres contactes internacionals coneguin l'economia catalana

Catalunya ja exporta un 65% més a l’estranger que a Espanya. Això també és independència.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE TODOS LOS ESPAÑOLES, en todos los españoles estamos incluidos (obviamente) TODOS los catalanes. ADIOS MASS ADIOS
16 de maig de 2016, 15.06 h

no es de extrañar que hayan quedado aterrados


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.