UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 5049 Les obres de la línia de MAT podrien començar aquest gener ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Les obres de la línia de MAT podrien començar aquest gener

REE té pressa per iniciar les obres

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Després del retard que s´ha produït en el procés d’expropiació, Red Eléctrica podria estar mostrant la seva pressa per construir la línia de Molt Alta Tensió (MAT). Tot apunta que ara, un cop acabades aquestes festes de Nadal, podria estar tot a punt per començar les obres en alguns dels sis municipis per on passarà el primer tram de la MAT entre Setmenat i Bescanó. Ara l’empresa ja té via lliure per accedir a les finques expropiades, delimitar la zona afectada i començar els treballs.
plataforma no a la mat
Comparteix
   

Ja són tres els mitjans que s’han fet ressò d’aquesta possible notícia. Primer la cadena SER, el Diari de Girona i el digital llibertat.cat. Així doncs, tot apunta que un cop acabades aquestes festes de Nadal podria estar tot a punt per començar les obres en alguns dels sis municipis per on passarà el primer tram de la MAT entre Setmenat i Bescanó.

Malgrat tot, cal recordar que Red Eléctrica de Espanya (REE) va anunciat a finals de setembre que iniciaria de forma "immediata" sobre les obres de construcció de la línia de Molt Alta Tensió (MAT). En cap moment es va parlar de dates d’execució però sí es va insinuar que si van començar a fer les feines prèvies, a la tardor, a Folgueroles, Tavèrnoles i Sant Martí de Centelles. Justament aquests foren els municipis escollits ja que ‘hi ha poca massa forestal i era l'època adequada’. En aquestes poblacions, la Plataforma No a la Mat d'Osona va tapar els forats.

Davant de tot això sembla ser evident que després del retard que s´ha produït en el procés d’expropiació, Red Eléctrica té pressa per construir la línia de Molt Alta Tensió. Seria aquest el motiu pel qual ha contractat a vàries empreses perquè treballin simultàniament a diferents trams del recorregut entre Sant Hilari i Bescanó. Alguns dels propietaris afectats d’aquestes dues poblacions han rebut durant els últims dies un avís que Red Eléctrica ha ingressar en un compte d´Hisenda els diners de les expropiacions. Aquest era l’últim requisit que quedava pendent després que els propietaris firmessin fa unes setmanes l’acta prèvia d’ocupació. Ara l’empresa ja té via lliure per accedir a les finques expropiades, delimitar la zona afectada i començar els treballs.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.