
El Govern avisa que la reforma horària només és factible si els trens arriben a l’hora
El secretari general de Treball, Josep Ginesta, diu que les “desastroses infraestructures fan arribar tard a la feina a milers de treballadors”
Reforma horària sí, si les infraestructures fan un salt de qualitat i el transport públic és capaç de portar els ciutadans als llocs de treball sense retards. És la conclusió a què ha arribat el secretari general de Treball de la Generalitat, Josep Ginesta (ERC), que ha demanat “una millora” de les xarxes viàries i de transport catalanes perquè “l’aplicació de la Reforma Horària sigui un èxit”.
"Desastroses infraestructures que fan arribar tard a la feina"
“L’única barrera que tenim per fer la Reforma Horària són les desastroses infraestructures que fan arribar tard a la feina a milers de treballadors”, ha afirmat Josep Ginesta en unes jornades sobre la mateixa reforma. Davant un auditori amb representats del món local, sindicats i patronals, Josep Ginesta ha defensat “el dret a decidir de la gent sobre el seu temps vital” per la qual cosa, ha afegit el secretari general “cal reformar les infraestructures perquè la Reforma Horària sigui factible”.
Gran consens en la necessitat d'una reforma horària
Ginesta ha subratllat “el gran consens” que s’està assolint al voltant de la necessària implementació de la Reforma Horària que, en l’actualitat, s’està treballant en l’àmbit legislatiu al Parlament de Catalunya, i que també és present en els debats de l’àmbit laboral com, per exemple, en l’impulsat pel Departament al si del Consell de Relacions Laborals. El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies ha situat l’èxit d’aquest iniciativa en “haver posat les persones al centre del debat i trencat el sostre de vidre de la conciliació laboral com si aquest fet fos un benefici de tan sols algunes persones”.
Notícies relacionades
- Catalunya vol anar a l’hora 21.07.2015.