directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 7 de desembre de 2024 03:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Montilla es planta i només es manifestarà si la senyera encapçala la marxa

La resta de partits defensen el lema d'Òmnium però també hi seran si finalment el PSC imposa les condicions

Comentaris 25  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Els pols entre Òmnium Cultural, que proposa defensar Catalunya amb el dret de decidir al capdavant, i el PSC, que vol descafeïnar la marxa del proper dissabte, continua guanyant intensitat. El viceprimer secretari i portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha assegurat aquest dilluns que els socialistes catalans només contemplen un escenari amb la senyera i el president de la Generalitat, José Montilla, al capdavant de la manifestació del 10J. 'No m'imagino una manifestació unitària a Catalunya en què la senyera no vagi al capdavant', ha assegurat Iceta, qui ha afegit: 'Dono per fet que el PSC hi serà i la senyera també'. Iceta també ha volgut avisar que, si finalment no és així, 'llavors sí que estaríem en un problema, no pel PSC, sinó pel país'. La resta de partits catalans són partidaris del lema d'Òmnium, però estarien disposats a renegociar-ho per tal de satisfer les exigències socialistes.
miquel iceta socialistes
Comparteix
   


Etiquetes
La Comissió Executiva del PSC ha mantingut aquest dilluns una reunió en què ha analitzat la situació política arran de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut i la proximitat de la manifestació prevista per aquest dissabte. Una protesta organitzada per Òmnium Cultural, amb qui els socialistes catalans mantenen discrepàncies sobre si aquesta ha d'estar encapçalada pel lema, 'Som una nació. Nosaltres decidim', o bé per una senyera, tal com va proposar el president de la Generalitat.

Aquest dilluns, després de la reunió de la direcció dels socialistes catalans, Iceta ha dit que no es tracta que el president posi cap condició, però ha donat per fet que aquest 'encapçalarà la manifestació amb una senyera i el PSC hi serà'. 'No m'imagino una manifestació unitària a Catalunya en què la senyera no vagi al capdavant', ha afegit, i 'si la senyera no la pot presidir, aleshores estaríem en un problema no pel PSC, sinó pel país'.

Iceta s'ha preguntat si seria possible que en manifestacions unitàries d'altres països –ha citat França, el Regne Unit o EUA- no hi pogués anés el seu president perquè 'no pot portar la bandera del país'. 'És impossible, per tant és un escenari que no contemplem', ha assegurat, tot afegint que 'en un país on una manifestació unitària no pugui estar presidida per la seva bandera no seria una manifestació unitària, seria una altra cosa'.

També ha remarcat que la senyera és el que 'millor pot expressar el sentiment majoritari', mentre que el lema pot ser interpretat com una 'reivindicació del dret a decidir' i que 'hi ha molta gent que vol rebutjar la sentència i no està d'acord amb això'. De tota manera, ha deixat clar que, amb la senyera encapçalant la marxa, el lema hi seguiria sent de forma 'destacadíssima', ja que seria 'el primer lema'. A més, ha afegit que seria 'un gravíssim error posar en contradicció un lema i la senyera del país', tot deixant clar que en qualsevol cas 'sempre és millor la senyera, perquè serà la que aplegui més gent'.

El portaveu del PSC ha advertit que seria 'un pèssim servei a la nació fer ara una polèmica pública al voltant de lemes' quan 'tots els partits hem de posar per davant allò que ens uneix'. 'No podem barallar-nos per la bandera del país, crec que algú ho podria entendre molt malament i fora d'aquí fer una lectura terrible'.

Sobre la possibilitat que es mantingui el lema com a encapçalament i que el president de CiU, Artur Mas, decideixi anar darrere del lema, Iceta ha avisat que 'molta gent no entendria que algú que aspira a la Presidència de la Generalitat pensi que no ha d'ocupar el lloc que li correspon i que, per davant de la senyera, passin unes paraules que representen a alguns'.

Chacón, de casament

Iceta ha explicat que la ministra de Defensa, Carme Chacón, no pot assistir a la manifestació perquè té un casament a Salamanca. Chacón ja va afirmar la setmana passada que no hi assistiria perquè tenia un compromís, sense especificar més.

Sobre la presència del PSC, tot i que primer ha dit que hi seran 'on els organitzadors vulguin', després Iceta ha afegit que estaran 'darrere de la senyera'. 'Farem costat i seguirem la crida del president de la Generalitat', ha assegurat.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#25
laia fletxa barcelona
6 de juliol de 2010, 13.20 h

Si no està d'acord amb el lema dels organitzadors i que recolzen les 692 associacions i entitats adherides (dimarts a les 13:15), doncs, res. Que es quedi a casa; entendrem el missatge (que el president no creu que haguem de ser noslatres qui decidim)


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
6 de juliol de 2010, 12.50 h

Qui deu estar cagat de por, deu ser en Saura. Ho dic per la gran quantitat de números de mossos d'esquadra que haurà d'instruir i organitzar. Ja tenim sobrades referències d'aquest home i del seu ajudant Boada. No hem d'oblidar que, per més mossos que siguin, no estic gens segur i fins i tot en dubto, del seu amor i estima cap a Catalunya, almenys per part de molts d'ells. No oblidem la procedència de molts d'ells i, a tenor d'això, afegeixo que podrien haver-hi reaccions espontànies. Esp... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
6 de juliol de 2010, 12.29 h

#7 Si se'n recorda, això d'una altra manifestació, ho vaig dir-ho l'altre dia, perquè em temia que alguna cosa hauria de passar amb la tossudesa d'aquests socialistes espanyolistes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Enric fletxa Pallejà
6 de juliol de 2010, 11.49 h

Solució facil, Montilla i Iceta i els quinze estomacs agraits poden anar a la Mani de Alternativa Española (AES) el dia 10 a Madrid a les 12, segur que s'hi senten comodes i ben representats.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
jORDI fletxa Cornellà
6 de juliol de 2010, 10.09 h

#20 La teva ignorància i mala fe sí que és escandalosa. Òmnium té 20.000 socis i fa molts anys que defensa la nostra llengua, la nostra cultura i el nostre país. Si no t'agrada no hi vagis o organitza tu una manisfestació de castellufos ignorants (4)


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
6 de juliol de 2010, 01.34 h

Pero quién coño es Omnium descultural, para proponer nada, a parte de ser una asociación inyectada brutalmente de millones de euros de herandio público catalán? Lo del PSC es de escándalo, pero estos, qué coño se han creido?. A cuantos millones de personas representan estos caraduras?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
euro fletxa Catalunya
6 de juliol de 2010, 00.13 h

en montilla es và voler fer "el siete machos" cridant a la gent a la mani, i al cap d'un minut, es và adonar que l'havia cagat. I com qué ell no pot canviar, vol que canviin els altres. Apa a cagar a la via montilla. Et faràs un fart de menjar esteladas que et surtiràn de les orelles. I nosaltres en veien-te caminant pel carrer, ens fotrem un fart de rìure. Estic pensant en portar una dotzena d'ous.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Jordi S3 fletxa Catalunya, el proper estat europeu.
5 de juliol de 2010, 23.58 h

Que n'arriba a ser de covard....


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Bartomeu fletxa Mollerussa
5 de juliol de 2010, 23.15 h

Si no els agrada la pancarta que no hi vagin. A més, Montilla va dir que acataria la sentència, oi?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
5 de juliol de 2010, 22.25 h

Iceta sempre manipulant els missatges.
La bandera de Catalunya, la Senyera, evidentment representa millor que cap altre símbol o lema tots els catalans units. Però no oblidem que aquesta no és una manifestació unitària i prou de tots els catalans: és una manifestació unitària de tots aquells catalans en contra de la sentència. Darrere una Senyera també hi cap el PP o Ciudadanos i, evidentment, no estan en contra de la sentència.
PSC, l'esteu cagant muntant aquest xou, i la cagareu enc... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
PP i PSOE, els partits que ens volen enfonsar

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.