Enquestes pífia a preu d’or
Les enquestes a peu d’urna contractades per la Federació d’Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmics per les eleccions del 20-D i el 26-J van costar 869.143 euros a l’erari públic
Prop de 900.000 euros de diners públics gastats en unes enquestes a peu d’urna que pretenen subministrar a l’audiència una informació més detallada de les jornades electorals oferint un avançament dels resultats electorals que es coneixeran amb certesa dues hores després. L’objectiu en sí ja és discutible, i més vistos els resultats completament esbiaixats que han ofert els sondejos en les dues últimes eleccions espanyoles, però la Federació d’Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmiques (FORTA) i TVE justifiquen la contractació del servei al·ludint que és habitual que les grans cadenes públiques europees de televisió pública donin aquest servei.
Unes enquestes que evidencien una despesa inútilPel sondeig del 20-D, la FORTA va adjudicar el servei a TNS Investigación de Mercados y Opinión, S.L. per 529.375 euros IVA inclòs.
El sondeig va errar en la predicció apuntant que Podemos seria segona força política a Espanya, cosa que no va ser, i va donar 5 escons menys al PP i PSOE i 10 més a Ciudadanos.
En la repetició electoral del 26-J la FORTA va adjudicar el servei a Sigma Dos Analisis e Investigación, S.L. i Eurostar Media Group, S.L. per 339.768 euros, IVA inclòs. El resultat va ser una predicció ridícula per allunyada de la realitat que va alimentar el “sorpasso” de Podemos per unes hores i a Catalunya va deixar CDC sota mínims.