Cop dels Mossos a la llibreria Europa contra el discurs de l’odi
Quatre detinguts en una operació contra el foment de discursos d’odi
ACN Barcelona .- Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest divendres quatre persones en una operació contra el foment de discursos d’odi. En concret s’ha actuat contra l’associació Ojeda per la venda, distribució de material i difusió d'idees que fomenten discursos d'odi i discriminació, segons ha pogut saber l’ACN de fonts properes a la investigació. Les mateixes fonts han indicat que els Mossos han escorcollat la llibreria Europa de Barcelona.
La Llibreria Europa, situada al carrer Sèneca Barcelona, és un centre de propaganda filonazi propietat de Pedro Varela, antic president de CEDADE, que va ser condemnat el 1998 per posar en dubte l'Holocaust jueu.A banda, en una nota que ha fet pública la policia s’especifica que hi ha hagut un altre escorcoll en un domicili del Vallès Oriental.
Els Mossos d’Esquadra sostenen que a través de la llibreria i de la pàgina web l’associació es dedicava a vendre i distribuir material que promou l’odi i la discriminació, així com a difondre idees també encaminades cap a aquesta finalitat.
Pel que fa als quatre detinguts, els Mossos indiquen que ostentaven diverses funcions en l’associació i la llibreria. Els missatges i textos que difonien constitueixen, presumptament, un delicte contra els drets fonamentals i llibertats públiques amb la finalitat de fomentar, promoure i incitar directa o indirectament a l'odi, hostilitat, discriminació o violència contra persones, grups o associacions per raó de la seva ideologia, religió o creences.
Segons fonts properes al cas, les quatre persones detingudes estan a l’interior de la llibreria presenciant el registre i són dues treballadores i dos membres de l’associació Ojeda. Les mateixes fonts han indicat que el propietari de la llibreria té previst acudir demà a comissaria atès que aquest divendres era fora de Barcelona. Pel que fa a l’escorcoll, els Mossos estan comissant una gran quantitat de llibres.