
Un general de l’exèrcit ‘vomita’ odi i demagògia contra el Parlament
Chicharro afirma que els qui aplaudien Franco a Barcelona fa 45 anys són els mateixos que ara són independentistes
El controvertit general a la reserva de l’exèrcit espanyol Juan Chicharro ha expressat la seva ràbia i odi contra l’independentisme arran que el Parlament de Catalunya una moció que pretén desmilitaritzar Catalunya. En una entrada al seu bloc, ha recordat una desfilada militar a Barcelona fa 35 anys, només tres mesos després del 23F, on segons ell la població es va bolcar per rebre l’exèrcit.
Referències interessades a moments històrics predemocràtics
El general ha dit que alguns dels espectadors aquell dia “es troben entre els paladins de la desitjada secessió, però llavors la seva actitud era una altra de ben diferent. La mateixa que havien mostrat prestant homenatge al General Franco uns pocs anys enrere”. La demagògia ha continuat dient que la Junta Directiva del FCBarcelona va entregar la medalla d’or del club a Franco el 1974 i ho rebla: “Bé, potser anaven a punta de pistola, però em temo que no”. Chicharro no té en compte la pressió i la por que la dictadura va generar entre molts sectors de la població catalana durant 40 anys, cosa que pot explicar certes actituds durant l’època.
El motiu de l'independentisme segons Chicharro, cedir els mitjans i l'ensenyament als contraris a la 'unidad'
Amb tot, l’explicació que dóna el general al suposat canvi d’actitud dels catalans és: “Cedeixi vostè graciosament el control dels mitjans de comunicació i el de l’ensenyament als qui es consideren contraris a la unitat d’Espanya i aquí té el resultat”. D’altra banda, sobre la moció del Parlament la setmana passada opina que “el sectarisme, l’odi i la demagògia que es desprenen d’aquestes mesures no són una altra cosa que el menyspreu cap a tot allò que significa o tingui a veure amb Espanya”.