Rull: "Els portaveus de C's treien bilis directament, parlant del grup propi del Partit Demòcrata"
El conseller de Territori i Sostenibilitat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio", ha dit que la democràcia espanyol té un problema molt gros quan impedeix que un grup tingui veu pròpia
Rull ha dit que els representants de C's "treien bilis directament, parlant del grup propi del Partit Demòcrata". Rull també ha comentat la situació de les comunicacions al país – trens, avions i carreteres- i ha explicat que han obert una via per poder sancionar els incompliments d'ADIF, la judicial. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, considera que la democràcia a l'estat espanyol és de baixa qualitat. Rull ha lamentat que Jorge Fernández Díaz continuï sent ministre després de l'escàndol de les converses amb l'exdirector de l'Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso, o que el Congrés hagi impedit que el Partit Demòcrata Català tingui grup propi a la cambra baixa. Rull ha advertit que la situació, segons ell, pot empitjorar.
El problema és la democràcia espanyolaQue ara comença per nosaltres, però és un sistema democràtic que decideix arbitràriament impedir que algú pugui tenir veu pròpia. Que es preparin, perquè això vol dir que hi ha alguna cosa que no funciona. Ara ens interpel·la a nosaltres, però els demòcrates de bona fe de l'estat, que es preparin." Sobre la possibilitat que el Partit Demòcrata Català s'integri al grup d'Esquerra Republicana al Congrés, Rull s'ha mostrat molt caut i s'ha limitat a dir que s'ha de buscar la millor solució perquè la veu del sobiranisme sigui el màxim de forta a Madrid.
El conseller també a parlat de les comunicacions del país i de les infraestructures.
Josep Rull aposta per una tarifa plana a les autopistes per superar els peatges actuals i fer el sistema més sostenible i equitatiu per al conjunt del territori. És el que es coneix com a "vinyeta" i que ja funciona en altres països europeus. És el model de futur, que Rull ha descrit així a "El matí de Catalunya Ràdio".
"El model final que haurà de tenir aquest país és un model assimilable, com fan els països més avançats i més moderns, de pagament per ús. Qui usa, paga, qui contamina paga, però ho fa en termes sostenibles per a tothom i sostenibles per al territori, harmònics per al conjunt del territori".
Mentrestant, i per solucionar els problemes més immediats, com per exemple la congestió i els problemes de seguretat a la Nacional-340, el conseller de Territori defensa que el govern espanyol ha de pagar les bonificacions per poder desviar el trànsit per l'AP-7.
En referència als ferrocarrils, Rull ha dit que la Generalitat portarà ADIF als tribunals a l'octubre davant la impossibilitat de poder sancionar el gestor de les infraestructures ferroviàries de l'Estat pels seus incompliments. Aquests són els arguments que ha exposat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.
"Com a Generalitat de Catalunya, només tenim relació administrativa amb RENFE perquè ADIF no ha volgut signar mai el conveni de capacitat amb nosaltres. Però el problema no és RENFE, és ADIF. En la mesura que no els podem sancionar administrativament, hem obert una nova via, que és la via judicial".