L'aeroport del Prat imparable, malgrat Madrid
És dels que més creix de la Unió Europea en el primer semestre amb un augment del 12,7% per davant de Madrid-Barajas on el tràfic augmenta el 8,6%
Malgrat no tenir una gestió pròpia, l'aeroport del Prat torna a agafar protagonisme en les xifres de tràfic de passatgers i aquest primer semestre de l'any s'ha situat entre els primers aeroports europeus amb creixements del nombre de passatgers més gran. Segons informa l’ACN, mentre que a la Unió Europea la mitjana del tràfic de passatgers en els aeroports ha crescut en el primer semestre el 6,2%, en l'aeroport del Prat l'augment ha estat del 12,7%, entre el grup d'instal·lacions aeroportuàries amb creixements més grans. Els considerants grans aeroports europeus, els de Londres-Heathrow, Paris-CDG, Frankfurt i Amsterdam-Schiphol veuen com el nombre de passatger s'incrementa el 9,9% i el de Madrid-Barajas es queda amb un augment del 8,6%, quatre punts per sota del Prat.
L'estadística del Consell Internacional d'Aeroports d'Europa (ACI Europa, en terminologia anglesa) qualifica a l'aeroport del Prat dins del Grup 1 dels aeroports, on estan integrades les instal·lacions dels aeroports amb connexions de mitja i llarga distància, però que no són els aeroports principals del país on operen.En aquest grup 1, el creixement més important és el de l'aeroport de Berlin-Schonefeld, que augmenta el nombre de passatgers un 39,4%, seguit a més distància per Colònia-Bonn amb un increment del 19,8%, Bucarest, el 16,5%, Dublín el 13,4%, Barcelona el 12,7%, Birmingham, el 12,6%, Budapest l'11,9% i Copenhagen, el 10,9%.
Actualment, la Generalitat només intervé en l’activitat de l’aeroport barceloní a través del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), però molts estudis apunten a que si la Generalitat assumís les competències en matèria aeroportuària tindria més marge de maniobra per convertir l'Aeroport del Prat en un autèntic hub internacional.