Per Duran i Lleida ni PP ni PSOE es mereixen el suport dels catalans
El candidat de CiU fa balanç de legislatura
El cap de files de CiU al Congrés dels Diputats i candidat de la federació per Barcelona, Josep Antoni Duran i Lleida, ha carregat aquest dilluns contra el govern espanyol que presideix José Luis Rodríguez Zapatero un cop dissoltes les Corts i convocades eleccions per al 9 de març. Duran ha remarcat els 'incompliments' del president espanyol amb Catalunya, com ara amb l'Estatut o amb el traspàs de Rodalies. A més, ha assegurat que 'ni Zapatero ni Rajoy es mereixen el suport dels catalans'. Duran i Lleida ha aprofitat el mateix dia que Rodríguez Zapatero ha dissolt les Corts espanyoles per convocar eleccions pel 9 de març per fer balanç d'una legislatura que, segons ell, 'convenia acabar com més aviat millor'. El líder d'Unió creu que aquests quatre anys no han estat sinònim 'd'estabilitat', sinó de 'supervivència'. Tot i això, no creu que el govern espanyol hagi acabat el mandat 'agonitzant', sinó que ho ha fet amb 'la llengua a fora, amb moltes dificultats'.
El cap de files de CiU a la cambra baixa ha qualificat la legislatura com la de la 'confrontació', un fet al qual ha responsabilitat principal al PP, però amb un 'plus de responsabilitat' també per al PSOE. També creu que hi ha hagut 'inconsistència' tant per part del president del govern espanyol com per part del líder de l'oposició. A més, Duran ha afegit que la legislatura també ha estat marcada per la 'frivolitat' i la 'irresponsabilitat', en casos com els del Tribunal Constitucional (TC) o el Consell General del Poder Judicial (CGPJ), o bé la política antiterrorista.Tot i reconèixer que l'executiu de Zapatero ha fet algunes 'coses positives', un cop esgotat el mandat Duran s'ha centrat en els 'dèficits'. El dirigent de la federació els ha emmarcat, d'una banda, en les polítiques econòmiques, tot alertant de les dades d'inflació, sobre la qual l'executiu espanyol 'no ha volgut prendre les mesures que vam proposar'.
Sobre política social, Duran creu que s'ha fet 'd'aparador', tot posant com a exemple que 'avui no hi ha cap persona que hagi rebut un sol euro pel que fa a la llei de dependència'.
Tres 'incompliments' de Zapatero amb Catalunya
Pel que fa a les actuacions del govern espanyol a Catalunya, Duran sosté que 'no ha estat una legislatura positiva', ja que 'ha estat marcada pels incompliments'. En concret, el candidat de CiU per Barcelona n'ha citat tres. D'una banda, l'Estatut, ja que 'no ha complert la seva paraula de respectar el text que aprovés Catalunya a través del seu Parlament'.
De l'altra, la data de l'arribada del TGV a Barcelona, prevista inicialment pel 21 de desembre del 2007, i la 'negligència política de Foment, que ha comportat molts perjudicis a centenars d'usuaris de Rodalies'. I finalment, el traspàs de Rodalies, on 'Zapatero no ha complert tampoc la seva paraula'.
CiU ha de ser 'decisiva'
Duran ha apel·lat a mirar el futur amb 'optimisme', tot reclamant que la federació nacionalista sigui 'decisiva' la propera legislatura perquè Catalunya pugui 'tornar a ser respectada'. De fet, Duran ha assegurat que 'ni Zapatero ni Rajoy es mereixen el suport de Catalunya'. Del líder del PP, 'Catalunya no en pot esperar res, ni tant sols bones paraules', mentre que del líder del PSOE 'només es pot esperar tarannà i bones paraules, però a la realitat Zapatero ha fallat a Catalunya'.







