
Òmnium posa contra l’espasa i la paret els militants d’ICV i En Comú
Iniciativa es queda sola i és l'única formació defensora del dret a decidir a Catalunya que no enviarà ningú a les manifestacions independentistes
Òmnium Cultural ha instat aquesta tarda els militants d’ICV i d’En Comú a participar de les manifestacions de la Diada. El president de l’entitat, Jordi Cuixart, ha dit que “és impossible parlar dels Onzes de Setembre” sense els integrants de l’antic PSUC o tots els membres de l’actual sector dels comuns. Segons el líder d’una de les dues grans organitzacions del sobiranisme català, “no ens consta que Iniciativa estigui dient a la gent que no vingui a la manifestació”, així que els ha posat contra l'espasa i la paret tenint en compte que serà l'única formació de l'àmbit proper a Colau que no anirà a la marxa.
Dilema pels militants dels comuns
De fet, els militants es troben en la disjuntiva d’anar a una de les cinc convocatòries independentistes, l’acte d’En Comú Podem a Sant Boi, les dues –la dels comuns és pel matí– o quedar-se a casa. Els líders del sector són el paradigma d’aquest dilema al qual s’enfrontaran els seus militants: Xavier Domènech anirà a les dues i Ada Colau ha fet força evident que anirà al passeig de Sant Joan de Barcelona, mentre que Joan Coscubiela no ha confirmat la seva assistència a cap acte.
ICV es queda sola en el seu rebuig a la convocatòria de l'ANC i Òmnium
ICV és l’únic partit defensor del dret a decidir de tot l’espectre català que no anirà a la crida de l’ANC i Òmnium, ja que Barcelona en Comú, Podem Catalunya, EUiA i En Comú Podem hi enviaran representants. Tot i això, Jordi Cuixart ha deixat clar que si trien la seva manifestació, “no vindrien de convidats, sinó que són part també de la reivindicació de l’Onze de Setembre”.
Notícies relacionades
- BComú s’apunta a la mobilització independentista de la Diada per canviar-ne el sentit 01.09.2016.
- [Àudio] Pablo Iglesias, a favor de la presència de Colau a la Diada... però amb trampa 26.08.2016.
- Els actes de la Diada faran pressió perquè el Govern inclogui el RUI al full de ruta 25.08.2016.
- Ja són 100.000 els inscrits a la Diada, però la xifra encara és lluny d’altres anys 24.08.2016.
- Els “Comuns” s’esberlen: Coscubiela tracta de mercenària a Colau 23.08.2016.