directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 18 de gener de 2025 19:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La prohibició de les corrides de toros, avalada

El PP va recórrer al Consell de Garanties Estautàries les modificacions que proposa la ILP · El Parlament votarà l'abolició el 28 de juliol

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Consell de Garanties Estatutàries declara ajustat a l'Estatut de Catalunya i a la Constitució espanyola el punt primer de l'article sisè de la Llei de protecció dels animals, referent a la prohibició de les corrides de toros promoguda per la ILP Prou.cat. El text va ser recorregut pel Partit Popular, i ara el Consell n'avala l'adequació a les cartes magnes catalana i espanyola, amb el vot contrari del ponent Julio Añoveros. El PP considerava que hi havia un conflicte en la distribució competencial entre l'Estat i Catalunya pel que fa a la regulació dels espectacles públics, i que la prohibició podia dificultar l'accés a la cultura reconeguda a la Constitució i a l'Estatut. Per afegir elements al debat, aquesta setmana Jordi Portabella presenta el seu llibre 'L'engany de la corrida' per desmitificar la 'fiesta nacional'.

Comparteix
   


Etiquetes
Després de diversos endarreriments, la polèmica votació final sobre la prohibició o no de les curses de braus a Catalunya serà, previsiblement, el 28 de juliol, en un dels últims plens del Parlament de Catalunya abans de vacances.

Llibre de Jordi Portabella sobre els braus

Relacionat amb els braus i la polèmica de la ILP, aquests dies es presenta el llibre del president d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella, que porta per títol 'L’engany de la corrida'. El polític, biòleg de formació, segueix des de fa anys tot el que envolta la corrida de toros per desvetllar 'l’engany històric que des de justificacions culturals, estètiques o lliurepensadores pretén perpetuar un espectacle cruel i sense sentit en ple segle XXI que mou milions d’euros i d’interessos'.

Portabella expressa en aquest llibre de converses el seu pensament animalista a partir del qual descobreix la trama que s’amaga darrera les corrides amb tots un seguit d’arguments ètics, zoològics, artístics, econòmics o antropològics que desmitifiquen tot el que envolta la 'fiesta nacional'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Artur ObaMAS i MONTILLA fletxa Barcelona del PSC i CIU es PROTAURINA
8 de juliol de 2010, 17.16 h

Els "animals" de dos potes, votaran contra els de quatre potes per a que segueixen ser sacrificats pels "toreros". MAS i MONTILLA son pro-taurins.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
De traïdors n’hi ha pertot. No tan sols a Espanya, a Veneçuela o als EUA, sinó també a Catalunya

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.