Le Monde torna a posar de moda Girona, “la Florència catalana”
El rotatiu francès més prestigiós proposa una ruta de 48 hores per la ciutat
El diari ‘Le Monde’ ha tornat a posar el focus a Girona –després que ho fessin recentment esdeveniments com el rodatge de la sèrie ‘Joc de Trons’– en un article on proposa una visita de quaranta-vuit hores a la ciutat dins el suplement ‘Le Magazine du Monde’. El rotatiu planteja una ruta amb parades a la riba de l’Onyar i el seu pont més icònic, el call jueu, el CaixaForum, la catedral, la resta de racons plasmats a la famosa sèrie nord-americana, el museu del cinema i diversos restaurants. I, en tot moment, vinculant Girona a Catalunya, en detriment de l’Estat espanyol, amb un paper testimonial a l’article.
Quatre esments a Catalunya per un a l'Estat
La publicació situa en tot moment la ciutat al Principat, com fa en quatre ocasions, i quan menciona la Casa Masó, ho fa per dir que és un dels màxims exponents del “noucentisme català”. Fins i tot, l’article parla de la “Florència catalana” per descriure el call jueu de la ciutat. És en aquest apartat on es menciona per única vegada l’Estat: “Aquesta petita Florència catalana allotjava una de les comunitats jueves més importants d’Espanya”.
Joc de Trons i El Celler de Can Roca, els grans 'hits' de Girona
En qualsevol cas, el ressò que Girona ha obtingut de ‘Le Monde’ se suma als èxits recents mediàtics del municipi, amb ‘Joc de Trons’ com a cas més sonat. El restaurant ‘El Celler de Can Roca’, al podi dels millors establiments gastronòmics durant els últims sis anys segons la revista ‘Restaurant’, també ha contribuït a posar la ciutat al mapa. A una altra escala, Girona també espera que el seu equip de futbol masculí més important acabi pujant a la Primera Divisió després de diverses frustracions recents, cosa que també ajudaria a maximitzar la seva visibilitat a nivell internacional. A nivell nacional, el 'boom' gironí també s'està fent notar, amb un augment exponencial dels interessats a llogar un immoble al municipi.
Notícies relacionades
- Girona, la capital independentista de moda al món 03.06.2015.
- Patronat de Turisme i Ajuntament de Girona dissenyen productes turístics per treure el màxim profit del rodatge de 'Joc de Trons' 14.01.2016.
- Imatges inèdites del primer dia de rodatge de Jocs de Trons a Girona 03.09.2015.
- Primeres imatges en exclusiva del muntatge de ‘Joc de Trons’ a Girona! 24.08.2015.
- #AmuntGirona El cel haurà d’esperar 07.06.2015.
- El Celler de Can Roca torna a ser el millor restaurant del món 02.06.2015.