La nova delegació catalana triomfa als mitjans portuguesos malgrat la ‘hiperventilació’ de la ‘caverna’
La televisió pública lusa dedica un espai a parlar de l'oficina incloent declaracions de Romeva i una entrevista al nou representant
Guifré Jordan @enGuifre - La inauguració de la delegació catalana a Portugal aquest diumenge ha causat un ampli ressò als mitjans de comunicació lusos. Diversos diaris n’han parlat, com ara Diário Económico, Diário de Notícias o bé el més llegit del país, Correio da Manhã, amb un extens article. Ràdios com l’emissora de notícies TSF també n’han fet esment, però destaca l’entrevista que RTP, la l’empresa de ràdio i televisió pública del país -equivalent a RTVE- ha fet al nou delegat, Ramon Font. L’èxit mediàtic de la posada en escena contrasta amb la visió esbiaixada de la ‘caverna’ espanyola, que titlla de “fracàs” l’oficina només dos dies després que s’hagi posat en funcionament.
Catalunya, "la regió autònoma més rica d'Espanya"
La televisió pública portuguesa ha ofert aquest dilluns a la nit una informació en què es parla de la inauguració, es descriu Catalunya com “la regió autònoma més rica d’Espanya amb un 25% del PIB” de l’Estat i es fa ressò al procés independentista en marxa. A més, s’han recollit unes declaracions del conseller Romeva: “Catalunya vol ser un estat i crec que hi ha una legitimitat democràtica, i un país com Catalunya ha de tenir una presència internacional dinàmica, activa, dialogant i oberta”.
El delegat català reivindica el referèndum pel Principat
La informació s’ha completat amb cinc minuts d’entrevista en directe al nou delegat, Ramon Font, que ha explicat les demandes de referèndum del país i la negativa espanyola. També la necessitat de treballar per mantenir els contactes econòmics entre els dos territoris, ja molt intensos segons ell, però sobretot per establir sinergies culturals. En aquest sentit, ha anunciat que Catalunya serà present al festival literari internacional de la ciutat d’Óbidos anomenat Folio.
'El Español' parla de fracàs sense fonament clar
Amb tot, la ‘caverna’ mediàtica espanyola ja està disposada a dinamitar l’oficina des del primer dia. El diari digital ‘El Español’ ja la titlla de “fracàs” perquè a la inauguració no van assistir autoritats polítiques portugueses, tot i que la Delegació va dir que la convocatòria era per periodistes. La publicació afirma que la Comissió d’Afers Exteriors de l’Assemblea portuguesa té decidit “continuar ignorant les iniciatives de la Delegació catalana”, tot i que no cita ningú i es limita a parlar de “fonts consultades”. Mentrestant, El País enfoca la informació destacant que l’ambaixador espanyol no havia estat convidat, mentre que l’ABC remarca que la seu de la Generalitat està en una zona molt cara de Lisboa.
Notícies relacionades
- Espanya es gasta 12,3 ME en el que podria ser la futura ambaixada espanyola a Catalunya 01.07.2016.
- El vídeo sencer de la concentració davant la Delegació del Govern d’Espanya 22.06.2016.
- Les noves delegacions a l’estranger perillen si la CUP no dóna suport als pressupostos 07.06.2016.
- Èxit rotund en un acte d’internacionalització del procés a Àustria 26.05.2016.
- Màxima unitat entre polítics independentistes davant el desafiament espanyol 01.08.2016.