UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 5303 Saura descarta l'existència de noves cèl·lules terroristes islamistes a Catalunya ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Saura descarta l'existència de noves cèl·lules terroristes islamistes a Catalunya

Els cartorze detinguts passen a disposició judicial aquest dilluns

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, ha volgut enviar aquest diumenge un missatge de tranquil·litat a la població i ha descartat l'existència dins el territori català de noves cèl·lules terroristes islamistes. 'En aquests moments, els indicis i les informacions policials que provenen dels cossos de seguretat no diuen res d'això', ha reiterat Saura, que, no obstant, ha reconegut el risc que té Catalunya i la resta de països davant els comunicats reiterats d'Al-Qaida, 'que assenyalen Europa i especialment Espanya com a objectius d'atemptats'. Igualment, el conseller d'Interior s'ha mostrat cautelós a l'hora de valorar les detencions i la identitat dels 14 presumptes terroristes islamistes a Barcelona. 'En aquests moments, el que s'està fent és l'anàlisi de tots els materials confiscats –ordinadors, telèfons mòbils, etcètera– i espero que en les properes hores el Ministeri de l'Interior pugui donar ja resultats concrets de l'operació', ha comentat Saura.
joan saura
Comparteix
   

El conseller d'Interior i Relacions Institucionals, de visita a la Fira del Fesol de Santa Pau juntament amb la seva dona, la segona tinent d'alcalde de Barcelona, Imma Mayol, ha recordat que el propi ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va confirmar que no donaria el nom dels detinguts 'fins que no s'aclarís i s'investigués tot'. 'De fet, he parlat fa uns minuts amb el ministre Rubalcaba i encara està esperant els resultats de les anàlisis per part de la Policia de tot el material que es va requisar', ha puntualitzat Saura, que també ha negat que se sabés amb claredat la intenció dels radicals islamistes d'atemptar 'en algun objectiu definit', com informen alguns diaris.

A disposició judicial dilluns


Per altra banda, els catorze detinguts aquest dissabte a la matinada al barri del Raval de Barcelona acusats de vinculació amb el terrorisme islamista, passaran molt probablement a disposició judicial aquest dilluns. Els detinguts van arribar a Madrid aquest dissabte al vespre i restaran a la Direcció General de la Guàrdia Civil durant aquest diumenge, fins que passin al jutjat d'instrucció número 2 de l'Audiència Nacional.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.