UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.109' ) WHERE id_article = 5372 Matthew Tree obre a Organyà l'exposició 'Som d'aquí. La llengua, eina d'integració' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Matthew Tree obre a Organyà l'exposició 'Som d'aquí. La llengua, eina d'integració'

Són les experiències d'un nouvingut que s'ha integrat lingüísticament

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'escriptor Matthew Tree serà aquest divendres a Organyà amb motiu de la inauguració de l'exposició itinerant 'Som d’aquí. La llengua, eina d'integració', produïda pels serveis de Ciutadania i Immigració i de Cultura del Consell Comarcal de l'Alt Urgell. Matthew Tree ha estat convidat per la delegació d'Òmnium Cultural a l'Alt Urgell per pronunciar una conferència entorn de la llengua catalana en el context dels nous fenòmens migratoris. L'acte tindrà lloc a partir de les 7 del vespre de divendres a l'Ajuntament d'Organyà. Els organitzadors han triat Matthew Tree per inaugurar l'exposició 'Som d'aquí' a Organyà per la seva condició d'autor estranger en llengua catalana, la qual cosa permetrà conèixer de primera mà l'experiència d'un ciutadà vingut de fora que s'ha integrat, també lingüísticament, a Catalunya.
Matthew tree
L'escriptor Matthew Tree en una imatge recent

Comparteix
   

Matthew Tree (Londres, 1959) viu a Barcelona des de l'any 1984. Ja uns anys abans, el 1979, havia començat a aprendre el català i el 1990 va començar a publicar en aquesta llengua. És autor de novel·les com ara 'Fora de lloc', i 'Privilegiat' (Premi Columna 2001) i el recull de contes 'Ella ve quan vol' (Premi Octubre 1999). Altres obres seves són 'CAT. Un anglès viatja per Catalunya per saber si existeix', 'La puta feina' i 'La vida després de Déu', el seu últim títol. Ha participat en diversos llibres col·lectius i és col·laborador habitual de diversos mitjans de comunicació. A TV3 ha presentat la sèrie Passatgers.

L'exposició 'Som d’aquí' analitza la integració lingüística dels immigrants a través de l'exemple de vuit persones, provinents de diferents països del món, que actualment resideixen a la comarca de l'Alt Urgell. L'objectiu d'aquesta iniciativa, que compta amb el suport del departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat i del ministeri de Treball i Afers Socials, és conscienciar alhora ciutadans immigrants i autòctons per tal que, de forma quotidiana, usin el català com a llengua de comunicació entre ells. L'exposició, i el documental que l'acompanya, es podran veure a Organyà fins al pròxim 8 de febrer.

Recordeu que al directe!cat ja vam entrevistar a Matthew Tree, independentista convençut, fa uns mesos. Podeu llegir l'entrevista aquí.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.