UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.39' ) WHERE id_article = 5377 L'Estat espanyol tornarà a il·legalitzar l'esquerra abertzale ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 14:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

L'Estat espanyol tornarà a il·legalitzar l'esquerra abertzale

El Consell de Ministres iniciarà divendres els tràmits per il·legalitzar ANB i PCTB

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El ministre de Justícia espanyol, Mariano Fernández Bermejo, ha anunciat aquest dimecres que un cop aixecat el sumari de les actuacions de l'Audiència Nacional espanyola contra el PCTB i ANB els serveis jurídics de l'estat disposen de prou documentació que consta que Batasuna controla aquestes formacions, i per tant aquest divendres el Consell de Ministres aprovarà la proposta d'autorització als serveis jurídics de l'estat perquè faci les accions pertinents per a la il·legalització de les dues formacions polítiques. Segons Bermejo, un cop aprovada la proposta, els serveis jurídics de l'estat presentaran la demanda en un període breu de temps.
Mariano Fernández Bermejo ministre justícia
Comparteix
   

Bermejo ha fet aquestes manifestacions després que ahir el jutge de l'Audiència Nacional espanyola va obrir la via per a la suspensió de les activitats de les dues formacions després d'estudiar l'informe de la Comissaria General d'Informació sobre els suposats vincles entre aquestes dues formacions i la il·legalitzada Batasuna. Garzón va convocar els representants d'aquestes dues formacions els dies 4 i 5 de febrer.

Segons aquesta documentació, Batasuna, el PCTB i ANB mantenien una caixa única i seguien també una estratègia unitària. Com a proves, l'informe aporta suposades transferències de diners del PCTB a càrrecs de Batasuna per un import de 1,1 milions d'euros.

El calendari electoral estableix que el pròxim 11 de febrer les Juntes Electorals han de proclamar els candidats, i el 14 de febrer és la data límit perquè els candidats exclosos i les candidatures denegades recorrin davant els jutjats. Dos dies després, el 16 de febrer, els jutjats han d'emetre una resolució judicial sobre els recursos i el 21 de febrer és la data límit perquè es pronunciï el Tribunal Constitucional. L'endemà, el 22 de febrer, comença la campanya electoral.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
Jove català fletxa cornellà
24 de gener de 2008, 20.10 h

Això no pot ser! En quina merda d'estat vivim????!! Ja és hora de que els catalans surtim al carrer per defensar els drets dels ciutadants del País Basc.
España no pot fer això, el parlament català hauria d'ilegalitzar el PP, per tontos! (i al PSOE tmb!)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Miquel fletxa Cat
24 de gener de 2008, 18.06 h

L'estat espanyol és profundament antidemocràtic, cada cop més, quan miro als votants i membres del PSC veig en ells l'ombra de la falange. Com a simpatitzant d'ERC estic mil vegades més aprop, tot i en Duran, de CIU que dels ultranacionalistes del PSC.

Ara ja seriosament, deixeu estar el tema del tripartit.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Cesc Serra fletxa Collbató
24 de gener de 2008, 12.34 h

Senyor ministre de Justícia (?) espanyol, il·legalitzar partits també és terrorisme! Terrorisme d'Estat, és clar. I pitjor que l'altre, perquè el vostre s'empara en la més absoluta prepotència i arbitrarietat!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Jordi C fletxa Barcelona
24 de gener de 2008, 11.06 h

És l'estil espanyol. Tot el que no els agrada, ho reprimeixen, ho esclafen o ho il·legalitzen. Ara, 200.000 votants queden 'il·legalitzats'. Acebes no ho hagués fet gaire diferent. Espanya no vol resoldre el tema basc; el preu polític seria massa alt i prefereixen eternitzar-lo, tant PP com PSOE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.