Segon màxim històric del directe!cat: 814.740 gràcies
El diari se situa com el 4r digital català el passat mes de setembre, el 6é mitjà en llengua catalana i el 47é de tot l’Estat. Uns resultats que omplen d'ànim a la redacció per millorar i preparar les novetats de cara al desè aniversari
El directe!cat ha viscut una setmana de celebració per partida doble; si dijous celebràvem la inauguració d'una modesta i digna redacció compartida amb Revista Mirall, aquestes últimes hores la OJD ha fet públiques les dades d'audiència del mes de setembre que situen la capçalera en una molt bona posició de sortida per fer front a la nova temporada. Les 814.740 visites úniques, el segon registre de tota la història del directe!cat, són el resultat d'una feina feta a foc lent i continuada. El rànquing el segueix liderant el Grup Nació Digital (2.429.550) seguit pel Diari Ara (2.61.689) amb un tercer lloc recuperat per Vilaweb (1.575.750), una caiguda a la quarta plaça per part de El Món (1.556.329) seguit pel Grup El Punt/Avui (993.068) i el directe!cat (814.740) en sisena posició. Per darrere queden, en setena posició el digital Del Camp (730.166); en vuitena El Periódico (606.758); en novena el tot poderós digital de Pepe Antich, El Nacional (552.791); en desena posició el Diari de Girona (550.075); en onzena posició el cultural del Grup Nació, el Catorze.cat (446.585) i en dotzena posició el Racó Català (374.853).
Llistat dels mitjans segons les visites úniques de setembre segons OJDCom informa la mateixa OJD, el directe.cat segueix una tendència a l'alça que no hauria de passar desapercebut. El control d'audiència reconegut per la Generalitat i altres institucions hauria de garantir una distribució de publicitat equitativa que no s'està complint. Segons informava El Crític, no es produeix ni a l’Ajuntament de Barcelona ni a la Generalitat de Catalunya. D'acord amb el reportatge d'aquest digital, la publicitat institucional de l'ajuntament seguia un criteri molt particular en el qual es podia comprovar com capçaleres com la seva rebia fins a quatre vegades més en publicitat que el directe!cat tot i multiplicar per deu les visites úniques. Un fet similar es va produir l'any 2015, on les aportacions publicitàries del directe.cat varen ser molt menors en comparació a la resta de mitjans que registren menys visites. Un fet discriminatori que des de la redacció del diari s'espera que s'ajusti i s'ajusti a l'equitat segons els resultats. Més enllà de les proximitats polítiques, el directe!cat reclama utilitzar criteris com el de la meritocràcia a l'hora de garantir la igualtat entre els mitjans catalans.