ICV intenta fer descarrilar les lleis de la desconnexió
Ernest Urtasun ara alimenta l'ambigüitat sobre si acceptaran el referèndum malgrat que no estigui pactat amb l'Estat
Iniciativa ha adoptat el discurs de demanar les màximes garanties a un referèndum a Catalunya evitant afirmar si en el moment de la veritat acceptaran que no estigui pactat amb l’Estat. Un matís en el missatge cap a encara més ambigüitat. Amb tot, Ernest Urtasun sí que ha estat clar en una atenció als mitjans avui per rebutjar les lleis de la desconnexió. El portaveu de la formació ha dit que desenvolupar-les portarien a un “carreró sense sortida”.
El suport a les lleis de la desconnexió ja va ser validat el 27S
“Abans de desenvolupar les lleis de desconnexió és molt important saber què en pensa el poble de Catalunya i s'ha de fer amb un referèndum obert i vinculant”, ha dit Urtasun. El també eurodiputat, però, no ha tingut en compte que els partits independentistes es van presentar a les eleccions del 27S amb la promesa de deixar Catalunya a punt per la independència, és a dir que el poble hauria validat les lleis que ara s’estan impulsant.
Urtasun encara somia en una majoria pro-referèndum a l'Estat
Sobre la conveniència de pactar el plebiscit amb Madrid, ha dit que “és important el diàleg amb l'Estat, però el més important és que es compleixin aquests criteris” de participació i garanties jurídiques i polítiques. Amb tot, Urtasun considera que al Congrés s'ha avançat en la defensa del referèndum i ha recordat que a hores d'ara té el suport d'un centenar de diputats. Per això, ha subratllat que no tindria sentit abandonar la feina de "seguir empenyent" perquè hi hagi una majoria de suports a la consulta.