Espanya, acusada d’ajudar Rússia a bombardejar la ciutat siriana d’Alep
Tres bucs de guerra russos arriben a Ceuta per avituallar-se i ja en són 25 des de 2014, un fet que està creant una indignació creixent a l'OTAN
Guifré Jordan @enGuifre – La visita de tres bucs de guerra russos aquesta setmana al port de Ceuta ha passat desapercebuda o ha estat omesa per la majoria de mitjans de comunicació espanyols. Amb tot, la parada per avituallar-se, aprovisionar-se i descansar no és puntual, sinó que des de la invasió de Rússia a Crimea el 2014, ja són 25 els vaixells de l’exèrcit del país dirigit per Vladimir Putin els qui han fet parada a Espanya. I, tenint en compte que Moscou continua bombardejant la ciutat siriana d’Alep per donar suport militar a Baixar al-Àssad, creix la indignació a l’OTAN, més favorable als rebels i organització de la qual Madrid forma part.
El director del Centre de Política Exterior de la Fundació Heritage, Luke Coffey, ha publicat avui un article al Huffington Post criticant durament l’Estat: “Aquest comportament és impropi d’un aliat de l’OTAN al segle XXI. No s’hauria de suportar”. L’expert continua arremetent contra Madrid dient que “seria extraordinari que qualsevol país a Europa –i menys un membre de la UE i l’OTAN— pensés que és acceptable donar suport logístic a forces militars involucrades en una ocupació il·legal [a Crimea] o un suport qüestionable a al-Assad”.
Coffey afirma que l’actitud de Madrid és “irresponsable” i “completament inacceptable”, però anima l’Estat a canviar d’actitud, perquè “no és massa tard”, a banda d’animar l’OTAN a fer una advertència explícita al govern Rajoy. De fet, segons va publicar fa uns dies el digital Geopolítica.cat, un congressista nord-americà ja va presentar a Washinton una moció per instar Espanya a trencar l’aliança amb Rússia.
A més, el mitjà especialitzat en informació internacional diu que la posició de Madrid es fonamenta en la pressió per recuperar Gibraltar i perquè l’Aliança Atlàntica reconegui Ceuta i Melilla com a territoris OTAN. Un altre motiu, segons Geopolítica.cat, són els entre 300.000 i 400.000 euros d’injecció per l’economia de Ceuta que deixa cada vaixell, fruit de la despesa dels tripulants.