L'independentisme comença a arribar al sector que més ha descuidat fins ara
L'organització Our Future in Catalonia posa en contacte 'expats' per parlar del debat sobre la plena sobirania de Catalunya
Guifré Jordan @enGuifre – Cada vegada en són més, alguns ja poden votar, i sobretot, poden jugar un paper clau perquè el món reconegui una Catalunya independent. Els 'expats', els residents a Catalunya d’origen estranger, mai han estat al punt de mira dels partits o entitats independentistes, però ara la realitat està canviant. Aquest dimecres a la nit l'entitat d’estrangers vivint al Principat Our Future in Catalonia, amb la col·laboració de l’ANC, s’ha preguntat com es veu l’anhel independentista arreu del món. Com a reclam, l’entitat ha convidat l’advocada experta en dret internacional Ana Stanič, la traductora i periodista Krystyna Schreiber, i l’editora i dirigent de l’ANC Liz Castro. És clar, dues consumicions, patates braves i croquetes per cinc euros també han estat un bon reclam perquè s’omplís una de les sales de l'entitat Lluïsos de Gràcia amb una trentena de persones.
Comparteix
TweetEtiquetes
Liz Castro: “Fa uns anys Catalunya només es coneixia “pel menjar, el futbol i les platges”
Amb la moderació del periodista Adrià Alsina, les ponents han donat una visió majoritàriament optimista de l’independentisme vist des de fora tenint en compte d’on partia. Castro ha recordat que fa uns anys Catalunya només es coneixia “pel menjar, el futbol i les platges” i en els últims temps “el moviment ha atret molts periodistes”. I ho ha fet d’una manera, segons ella, molt positiva, mitjançant per exemple mobilitzacions multitudinàries i pacífiques.
Gran evolució del tractament del procés a la premsa alemanya
En la mateixa línia, Schreiber ha destacat que esdeveniments com les marxes de la Diada “han fascinat molta gent” i han fet que molts periodistes estrangers vinguin a copsar la realitat del país en persona en lloc de quedar-se en els estereotips de sempre –com ara que és un moviment populista sorgit de la crisi per part del nacionalisme excloent, ètnic o egoista—. Conseqüència d’això, ha dit, és la gran evolució del tractament de l’actualitat catalana per exemple als mitjans de comunicació alemanys. A més, Schreiber també ha apuntat l’esforç dels independentistes per no basar el discurs només en l’aspecte econòmic, cosa que sol crear suspicàcies a l’exterior.
Crida a no creure’s les amenaces unionistes amb l’exemple eslovè
Al seu torn, Ana Stanič no ha estat tan optimista, ja que creu que tot i el ressò que ha tingut el moviment des que va començar el procés, “en l’últim any no s’ha avançat massa més”. L’advocada ha instat els sobiranistes a explicar de manera encara més profunda com canviarà la vida als catalans amb la independència. Malgrat tot, ha tret ferro a les amenaces que ara indiquen que el Principat mai aconseguirà separar-se de l’Estat espanyol o que en qualsevol cas quedarà fora de la UE. En aquest sentit ha recordat que dos dies abans que Eslovènia –el país d’origen de Stanič— declarés la independència, la Comunitat Europea afirmava que mai aconseguiria la secessió.
L’objectiu de les trobades
Després d’un torn de preguntes on les ponents han interactuat amb l’audiència, ha vingut la part més informal, on amb una copa a la mà i un pica-pica a la taula, els assistents s’han pogut conèixer entre ells i parlar més distesament amb les tres protagonistes de la jornada. La d’avui ha estat només una de les reunions regulars sempre en anglès que Our Future in Catalonia munta per fer reflexionar sobre la independència als ‘expats’. De fet, l’organització assenyala a directe!cat l'interès que té el punt de vista de gent d'altres països i també apunta que en la majoria de reunions es recullen tant el punt de vista sobiranista com l'unionista.
Notícies relacionades
- El procés es fa sentir a Salzburg davant d’uns 300 representants internacionals 01.10.2016.
- Fernando Savater, ‘fulminat’ en l’intent d’intoxicar sobre el Procés a Alemanya 03.06.2016.
- Èxit rotund en un acte d’internacionalització del procés a Àustria 26.05.2016.
- Què ha de fer l’independentisme català per guanyar-se els corresponsals estrangers? 12.05.2016.