directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 22 de juny de 2021 06:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Periódico es queda encara més sol contra la Generalitat

A més de 'Nature' i l'autora del reportatge que El Periódico acusa de ser finançat pel Govern s'hi afegeix el Consell Profesional de TVC

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

El diari dirigit per Enric Hernández no frena en la seva campanya contra la Generalitat, la polèmica sobre l'article científic publicat per la revista Nature encara segueix viva. El Periódico, amb la intenció de desprestigiar els èxits de la ciència catalana, acusava al Govern de pagar perquè la revista publiques un article científic en el qual posava en valor la capacitat del sistema català per aguantar durant la crisi econòmica. No només la revista Nature i l'autora del reportatge, la periodista Anna Petherick, desmentien categoricament l'acusació i demostraven la independència professional del mitjà, sinó que també el Consell de Professionals de la Televisió de Catalunya ha fet front a un article de Xavier Sarda on, novament, alimentava la mentida del diari.

Comunicat del Consell de Professionals de TVC
Comunicat del Consell de Professionals de TVC

Comparteix
   


Etiquetes
Intoxicació fallida d'El Periódico contra la Generalitat

El Periódico, que s'agafava a una convocatòria del Biocat que oferia a diferents centres d'investigació catalans la possibilitat de cofinançar un suplement especial sobre la ciència catalana, va intentar explicar, sense èxit, que la convocatòria era per pagar un espai a la revista que oscil·la els 3.000 i 20.000€. Una idea que va ser interpretada com a delirant per als protagonistes. Anna Petherick, periodista de la BBC i The Guardian i professora a la Universitat d'Oxford va desmentir la notícia, com també ho va fer la revista Nature i la directora de comunicació d'aquesta.

Torna a la càrrega i es nega a rectificar el seu intent fallit d'acusar la Generalitat de pagar per l'article a Nature

Van fer falta tres dies perquè El Periódico digués la seva sobre l'article que acusava la Generalitat de pagar un reportatge publicat a la prestigiosa revista de ciència Nature. Malgrat que l'autora del reportatge Anna Petherick desmentís qualsevol pagament i afirmés que era "absolutament fals" que el govern de Catalunya "pugui comprar paraules boniques" a NatureJobs, el diari d'Enric Hernández, lluny de fer una rectificació, torna a intentar vendre la teoria desmentida per a tots els implicats i apuntava que "dimarts va circular en fòrums d'internet un correu de l'autora del reportatge que afirma que "és absolutament fals" que el Govern de Catalunya pugui "comprar paraules boniques" a 'Natuejobs', una cosa que no s'ha afirmat mai a El Periódico". El diari s'agafava a la literalitat de les paraules de Patherick per no admetre que el que entra en contradicció és el titular que afirma que la Generalitat "va pagar" per una notícia al Nature amb la reivindicació de la independència editorial de la revista i la periodista. El titular de El Periódico, recordem, era 'la Generalitat treu pit per una notícia a 'Nature' per la qual va pagar'.

Sardà acusa de nou a la Generalitat

Sota el títol 'El que 'Nature' no dóna... si no pagues', l'expresentador de Crònica Marcianas, Xavier Sardà, mantenia la tesi del diari: Ja ho sabeu. "Això de Naturejobs sobre la ciència a Cata­lunya publicat la setmana passada és un publireportatge. La Generalitat i les seves derivades paguen publicitat i la divisió comercial spotlight de Nature et fa un article a mida. Després els mitjans acòlits d'aquí ho venen al públic com si Nature s'hagués interessat realment per la situació de la ciència a Catalunya". A Sardà li és igual si la directora de comunicació de Nature Research, Alice Henchley digui a través dun comunicat que "l'article 'Aguantar el xàfec' es va produir independentment per l'equip editorial de 'Naturejobs' [...]. Els anunciants [...] no van influir sobre aquesta peça", i afegeixi, "si no haguessin aparegut anuncis, [el reportatge] hauria pogut aparèixer com un article 'spotlight' o un article d'un altre tipus".

A Sardà li és igual que l'autora, una periodista de Nature, BBC i The Guardian, Anna Petherick, desmenteixi qualsevol pagament: "és absolutament fals que el govern de Catalunya pugui comprar paraules boniques". Ell, fidel al seu estil, segueix comprant la crònica marciana del seu director que ordena insistir amb aquesta informació encara que te l' hagi desmentit tothom, i acaba l'article dient: "la qüestió és fer-nos creure que Nature s'ha interessat periodísticament per la nostra ciència".

El Consell Professional de TVC respon

Davant les acusacions d'El Periódico contra TV3 per "repetir" la notícia de Nature sense mencionar que la Generalitat ha pagat per aquesta, el Consell Professional ha emès un comunicat on deixa molt clar que la televisió pública ha informat de la notícia, en la qual consta la manca d'inversió privada o la dificultat per traduir la inversió en valor empresarial.

El Consell defensa la informació elaborada per la secció de Societat del canal i condemna la "conjugació despectiva del verb "repetir"" i etziba que els periodistes no van considerar que ningú pagués res a ningú amb la vocació explícita d'obtenir el reportatge del quan van informar. En aquest sentit, els professionals destaquen que només es van centrar en explicar que Nature es fixa en la ciència catalana i "costa d'entendre" que s'identifiqui TV3 com el mitjà que "destaca només" que nature es fixa en la ciència catalana.

Bel·ligerants però ben pagats

El motiu clau per entendre aquest posicionament del qual fins fa poc es considerava el diari progressista de Catalunya rau en la publicitat, sobtosament inflada des que El Periódico ha adoptat una postura contraria al procés i molt propera a les tesis de l'unionisme radicalment oposades al referèndum. Un fet que encara s'entèn més si recordem l'operació de la familia Lara per comprar el 5,75% de 'El Periódico de Catalunya'.
 

 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
Fd'A fletxa calders
8 de desembre de 2016, 17.14 h

#9 Confundir la gimnasia con la magnesia es cosa de cretinos.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Fd'A fletxa calders
8 de desembre de 2016, 12.39 h

Fent abstracció d'altres coses (pagar o no pagar...) el que sembla mentida és que a alguns els hi sàpiga greu (Godó, Periòdico, Sardà etc) que algú de fora i amb prestigi ben guanyat digui bé de Catalunya i del Govern Català. És el súmmum de l'apriorisme negativista. Aquests no mereixen cap crèdit per més que es dediquin a fer de les tertúlies unes estúpides "cròniques marcianes"


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
8 de desembre de 2016, 11.41 h

EL PERIODICO TALMENT SITUAT EN EL FRANQUISME, MAI DENUNCIARÀ EL QUE AFIRMA EL CATEDRÀTIC D'ESTRUCTURA ECONÒMICA SANTIAGO NIÑO BECERRA, EXPLICA EL QUE PODRIA ÉSSER CATALUNYA, QUAN DES DEL 1980 AL 2016 HAN VOLAT 220.000 MILIONS D'EUROS CAP A LA METRÒPOLIS DELS COLONITZADORS, I ELS 16.000 MIL MILIONS ANUALS, MÉS SABOTATGE DE'INFRAESTRUCTURES,(LES HEMOS DESTROZADO LA SANIDAD D'UN MINISTRE). EL REGNE ESPANYOL, ÉS L'ESTRUCTURA MAFIOSA MÉS IMPORTANT D'EUROPA LA PALESA CATALANOFÒBIA L'AMAGA ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Miquel fletxa Mollerussa
8 de desembre de 2016, 11.25 h

L'Imbècil d'en Sardà, viu del "cuento"; el grup Lara ( El Periocido, li paga per escriure mentides i tonteries; La Sexta ( Grup Lara també, li paga per fer de tertulià amb sortides de que no tenen ni cap ni peus...per més INRI, la Colau, per mitjà de BTV ( amb els sociates de socis), li paguen per dir "burrades" i continguts que no valen res de res.
I endemés, l'hem d'aguantar....


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5

Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
8 de desembre de 2016, 09.13 h


Deixeu-los anar home, aquesta gent ja no tenen cap remei, estan molt malalts, tant, que la seva malaltia no es pot operar. A mes, això que en diuen "periòdico" ja no ho compra ningú.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Synera fletxa Barcelona!
8 de desembre de 2016, 07.47 h

Camí del no res, aquest diari en fallida ja està del tot desprestigiat.

Què ho fa que l'unionisme no te cap professional seriós a cap camp i només xuclen desgraciats de tercera?

Per exemple, un grup com el Wilson, de catedråtics de gran prestigi.

Són de boina i peineta.


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
8 de desembre de 2016, 07.44 h

Doctor, podries comentar la següent notícia:
'L'estudi, realitzat per l'IRB Barcelona i publicat a la revista 'Nature', demostra que el bloqueig de la proteïna CD36 té un efecte antimetastàtic'
Hom ha pagat?


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
8 de desembre de 2016, 06.46 h

Sembla que no sápiguen que des de fa deu o dotze anys, a totes les publicacions en revistes de prestigi, sigui Nature, Science, Lancet , International Journal of Innovation and Applied Studies, o qualsevol altra , FAN PAGAR ALS AUTORS QUE HI VOLEN PUBLICAR, a menys que no es tracti d'autors de gran prestigi amb un article excepcional.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
No es pot voler satisfer els enemics, si no es pot fer amb els amics
Ramon Boixet Ramon Boixet
Cuina catalana que sorprèn Suïssa

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.