directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 03:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Indignació a Catalunya per la congelació d'infraestructures ordenada per l'Estat

Lamenten que les decisions s'hagin pres de manera unilateral · El Principat, especialment afectat per l'austeritat de Zapatero

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

La suspensió de 5 grans obres catalanes i l'endarreriment de 23 projectes més a Catalunya decretat pel ministeri de Foment espanyol ha suscitat una onada de malestar d'agents polítics i econòmics de Catalunya. Al Camp de Tarragona i a les comarques gironines, així com al Vallès Occidental i al Baix Llobregat, alcaldes i empresaris s'han mostrat 'indignadíssims' i 'immensament emprenyats' per una decisió que consideren que s'ha pres de forma unilateral i que suposa 'allargar encara més l'agonia' pel fet que les obres es deixin a mitges. De la seva banda, els agents econòmics consideren que en un context de crisi no és hora de prescindir d'inversions que serveixen per reactivar l'economia.
obres infraestructures carretera
Comparteix
   


Etiquetes
Clam local en contra

El territori no ha tardat a reaccionar en contra d'aquesta mesura de Foment. Alcaldes i empresaris tarragonins s'han mostrat indignats amb la rescissió del contracte d'obra de l'A-27, al tram entre Valls i Montblanc. És el quart i darrer tram -d'uns 5 quilòmetres de longitud- d'una autovia en construcció que enllaçarà costa i interior. El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, ja ha avisat que 'amb les comarques de Tarragona no s'hi pot jugar' i ha avançat un acte fortament reivindicatiu per al dia 17 de setembre.

'Immensament emprenyat' és com se sent l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu (ERC). Amb tot, Andreu dedueix que l'única opció possible ara mateix és que el govern espanyol opti per la concessió de l'obra, a mode de 'peatge a l'ombra', segons ha dit Andreu.

L'alcalde de Valls, Albert Batet (CiU), no ha dubtat a mostrar el seu rebuig in situ, just al punt on les obres queden parades. Batet, acompanyat del president de la Cambra de Comerç, Marcel•lí Morera, i del president dels empresaris del polígon, Xavier Ulldemolins, s'ha mostrat indignat pel fet que es vulgui aturar una obra ja començada, amb expropiats encara per cobrar i zones sense les condicions mínimes de seguretat.

Abelló ha assegurat sentir-se 'perplex' davant la proposta de que aquesta autovia la tiri endavant el sector privat i ha criticat que aquesta solució sigui una excusa del Govern i una manera de 'fugir d'estudi'. 'L'obligació del govern central es tirar endavant aquesta infraestructura', ha dit.

A Girona, alcaldes, empresaris i la mateixa Generalitat han carregat contra Foment per deixar empantanegada la futura autovia A-2 entre Medinyà (Gironès) i Orriols (Alt Empordà). Les obres de desdoblament ja havien començat, i la rescissió del contracte a la constructora deixa aquest tram de tres quilòmetres amb estructures de formigó a mig fer i grans quantitats de terra moguda. A més, la decisió estatal suposa deixar empantanegat un altre tram de la futura A-2 a la demarcació. En concret, prop de tres quilòmetres a cavall del Gironès i l'Alt Empordà, i on ha de connectar la futura circumval·lació de Girona (que unirà l'AP-7 i l'A-2 amb quatre carrils per banda).

La decisió de Foment toca de ple els municipis de Vilademuls (Pla de l'Estany) i Viladasens (Gironès), compresos a l'àrea on els treballs s'han aturat. Precisament, aquest mateix matí, els dos pobles –que sumen 1.000 habitants- han presentat més de 600 signatures de ciutadans per protestar contra les molèsties que els ocasionava l'obra.

L'alcaldessa de Vilademuls, Dolors Rovirola, s'ha mostrat clara: 'Estem indignadíssims, la paralització suposa allargar-nos l'agonia', ha criticat. 'Està tot empantanegat, amb ponts a mig construir, i amb el perill que en alguns llocs els talussos que s'han mogut puguin cedir', ha afegit Soler.

Les crítiques polítiques, però, no s'acaben aquí. El delegat del Govern, Jordi Martinoy, també ha carregat contra el Ministeri de Foment, a qui ha acusat de prendre la decisió de manera unilateral, sense tenir en compte la Generalitat. En aquest sentit, ha recordat que el desdoblament de la N-II és 'vital' per a la demarcació, i ha criticat que les comarques gironines siguin les que han patit més greuges.

I al costat dels polítics, l'empresariat de les comarques gironines també s'oposa frontalment a la rescissió amb la constructora. El president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, sosté que la reducció de la despesa en cap cas pot passar per aturar un nou tram de la futura A-2. 'Hi ha altres maneres de rebaixar costos; en moments de crisi econòmica no és hora de prescindir d'inversions que serveixen per reactivar l'economia', ha dit el president.

Per altra banda, a Castellbisbal (Vallès Occidental), l'alcaldessa, Maria Dolors Conde (PSC), s'ha mostrat 'decebuda' i 'sorpresa' per la paralització de les obres i en aquest sentit ha proposat que els municipis afectats per la rescissió del contracte per construir l'enllaç de les autopistes A2 i A7 s'uneixin per exigir al Ministeri de Foment que finalitzi l'obra, que es troba 'en un punt molt avançat'. Conde afirma que la paralització implicarà que la mobilitat en el punt d'unió entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat seguirà sent 'molt complicada' i rebaixarà l'atractiu de la zona per empreses multinacionals que s'hi han instal·lat o tenien pensat fer-ho atenent el projecte.

El responsable d'infraestructures de la Cambra de Comerç de Terrassa, David Gilabert, ha assegurat que 'no s'entén' quin criteri ha aplicat Foment a l'hora de decidir quins projectes havien d'aturar-se. Gilabert assegura que el viaducte que ha d'unir l'A2 amb l'A7 és una infraestructura 'clau' pel territori que ja s'hauria d'haver construït l'any 1998 quan es va fer l'Autovia del Baix Llobregat:

El Prat, tocat

Entre les obres que es retardaran hi ha l'arribada del servei de Rodalies a la Terminal 1 de l'aeroport del Prat, que es retardarà un any. El passat mes de novembre del 2009 es va licitar aquesta obra que té un pressupost de 298,5 MEUR.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme del Prat, Sergi Alegre (ICV) ha advertit que l'endarreriment de l'arribada de les rodalies a la terminal 1 anunciat pel ministre Blanco perjudica greument la capacitat de l'aeroport d'esdevenir un centre de connexions internacionals. 'Aquesta és una decisió que afecta al futur de l'aeroport del Prat', ha considerat Alegre, perquè l'arribada de les rodalies a la terminal 1 'és una inversió multiplicadora' de riquesa. 'Per això entenem que pel Prat i Catalunya no és una bona decisió', ha advertit.

I també afecta l'estació intermodal al Prat que la Generalitat va licitar fa pocs mesos per 80 milions d'euros. L'alta velocitat no arribarà a l'aeroport mentre no hi hagi un acord entre el govern català i l'espanyol.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
23 de juliol de 2010, 21.06 h

No entenc perquè el comentari núm. 3 està marcat com inadequat. Qui estableix aquesta regla ???. Qualsevol dels comentaristes a qui no li caigui bé el comentari ???. Doncs aquell senyor que ha escrit té tota la raó d'aquest món. L'Eix Transversal és l'obra més potinera i barroera que s'hagi fet mai a Catalunya. Desgraciat del conductor que pugui patir una avaria o que hagi d'aturar-se per raons de salut. Hi ha perill de mort. És una via feta amb tota la mala llet del món. I si es va f... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
23 de juliol de 2010, 14.40 h

#3 Donç CiU va fer l'eix transversal amb uns presupostos de risa, que no arribaven als 6.000 milions d'€ i per asixó, pots recordar-ho.

Del tripartit de la misèria que gràcies al pacte del Majestic, el millor pacte de legislatura que mai ha fet la Generalitat segons el M.H. Heribert Barrera dispossa de 36.000 milions de pressupost, l'ùnic que recordarem és que malgrat aixó, deixaràn un dèficit de més de 20.000 milions d'€ que altres haurem de pagar. No, d'obra pùblica d'envergadu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
pasbort fletxa Vila-real
23 de juliol de 2010, 10.51 h

Avanç de que ho feu vosaltres ho faré jo, A MI EM CREURAN A LA PRIMERA A QUE SI!!!, si SI.... VOTEM INDEPENDENCIA ens farem més pobres que els del Congo, fins l´aigua ens faltarà, NO tindrem FAENA, i MORIREM desnutrits per no tenir, no tindrem ni un rosegó de pà. ja estàs AVISAT no votes INDEPENDENCIA son els DIMONIS i moriràs CREMAT!!!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
23 de juliol de 2010, 09.29 h

una manera més de comdenar Catalunya al empobriment. O espavilem o acabarem en la ruïna total, que a fi de comptes és el que busca el govern central, ja sigui PP o psoe. Això si, seguim pagan i pagan.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
jm fletxa bcn
23 de juliol de 2010, 08.50 h

Jo recordo l'eix transversal, l'obra per excel.lència de CiU.
Va ser inaugurada una vintena de vegades, cada cop que s'obria un tram.
Mal feta, amb tres carrils, deu anys després s'ha de desdoblar.
Aquesta és la manera de fer les coses "ben fetes" de CiU.
Entre convergenys i sociates anem fins


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
23 de juliol de 2010, 08.17 h

És que avants d'air, el "president" que ERC ens ha impossat a tots els catalans malgrat que no el volguessim, va anar a Madrid a veure al seu amo i li va demanar que tingués algun gest verç Catalunya.

Be, ja renim el primer gest.

Ara ja ho sabeu, gent d'ERC, si guanya Zapatero Catalunya perd.

Zapatero, el "jefe" de la Catalunya que no sap a on va.

Be, ja s'acosta la tardor, i si tu ni hi vas, aquests s'hi queden, els vostres "sòcis estratègics"...i vosaltres, els d'ERC!!!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
regeneració fletxa catalana el 2011
23 de juliol de 2010, 07.33 h

Empresaris catalans.independència o deslocalització !!! vosaltrès escolliu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.