
Puigcercós veu l'independentisme com a única sortida d'una Espanya que s''enfonsa'
El president d'ERC afirma que cal construir la legalitat de Catalunya i arribar a formar part d’Europa
El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha celebrat aquest divendres un sopar i un acte polític a la localitat mallorquina de Vilafranca de Bonany, on ha titllat la sentència del Tribunal Constitucional espanyol (TC) sobre l'Estatut de 'procés clarificador' que ha posat en evidència que les dues Espanyes -'la sincera del PP i la plural del PSOE'- s'han tornat a unir per marcar els límits a Catalunya. Puigcercós creu que la sentència ha estat de caràcter 'polític' i ha deixat clar que Catalunya sempre haurà de demanar 'permís' a l'Estat espanyol. En aquest sentit, el president d'ERC ha assegurat que ara és l'hora de l'independentisme, precisament perquè Espanya 'és crisi i corrupció' i s'enfonsa'.
El president d'ERC ha reiterat en nombroses ocasions que Catalunya ha de deixar de ser la 'mamella d'Espanya'. Ha criticat les retallades en inversions per part del Ministeri espanyol de Foment, i que afecten directament Catalunya. S'ha mostrat molt clar: 'Éspanya és crisi i corrupció. Ens hi arrossega i hem de partir'. Puigcercós ha remarcat que Espanya s''enfonsa' i per tant, la única via és la independència.El president d'ERC considera que el país està 'madur' per la independència. En aquest sentit, ha explicat que el mercat espanyol és 'regressiu', i per tant, la gent ha d'exportar. En nombroses ocasions s’ha referit a que el motor del catalanisme és ara l’independentisme, i anys enrere, era l'autonomisme. Per arribar a la independència, ha dit també que cal un element internacional que jugui a favor de Catalunya. Així s’ha referit a la recent sentència del Tribunal Internacional de Justícia que ha ratificat que la independència de Kosovo fou legal. Puigcercós ha dit que aquesta sentència serveix per despertar i per entendre que cal construir la legalitat de Catalunya i arribar a formar part d’Europa.
Ha remarcat també que Catalunya és una societat 'diferenciada i dinàmica', amb una escala de valors 'diferent' a la d’Espanya. Ha fet un crit cap a la independència i ha dit que amb 'força i astúcia' es podrà sortir de l'actual situació.